آموزش جامع نحوه طراحی کارت ویزیت

بازدید : 252

به همان اندازه که روانشاسی در زندگی ما آمریکایی‌ها تاثیر داشته، وجود "کارت ویزیت" نیز در کسب و کار ما دارای اهمیت است.

نحوه طراحی کارت ویزت

کارت ویزیت، بسیاری از نیازهای اولیه حرفه‌ای تجاری ما را برآورده می‌کنند: تبلیغات، به رسمیت شناختن برند، تماس تلفنی و اطلاعات پل ارتباطی البته به شرط "طراحی اصولی". این" بیلبوردهای جیبی" می‌توانند تاثیر ماندگاری بر جای گذاشته و به مدت طولانی مشتری‌هایی ناشناس برای کسب و کار ما فراهم کنند.

کارت ویزیت، یک کارت کوچک چاپی است که معمولاً در اندازه کارت اعتباری بوده و جزئیات کسب‌ و کار شما در آن ثبت می‌شود. طراحی کارت تجاری شما بخش مهمی از نام تجاری شما بوده و باید به عنوان یک توسعه بصری از طرح برند شما عمل کند.

در این راهنما، ما هر چیزی را که برای طراحی کارت کسب و کار خود نیاز دارید را خواهیم گفت، تا بتوانید دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید به طراح بگویید. کارت‌های کسب‌ و کار باید دارای بالاترین سطح کیفی طراحی و البته چاپ باشند، بنابراین این راهنما توضیح می‌دهد که چه گزینه‌هایی برای طراحی پیش روی شما قرار دارد.

اما قبل از این که به "۸ مرحله طراحی کارت" برسیم، بیایید کمی درباره چیزی که قبل از شروع نیاز دارید صحبت کنیم.

پیش نیاز طراحی

چه شما یک فریلنسر[۱]، موسس یک شرکت نوپا یا بخشی از یک شرکت تثبیت‌ شده باشید، دو مولفه اساسی در طراحی وجود دارد که شما قبل از شروع به فکر کردن به کارت‌های کسب‌ و کار به آن نیاز دارید:

> طرح نهایی

> طرح رنگ برند

آرم‌ها و طرح رنگ برند دو گزینه مهم بصری در برند سازی هستند. این عناصر نه تنها نقش مهمی در نحوه طراحی کارت ویزیت دارند بلکه در نوع انتخاب المان‌ها و چیدمان آنها نیز ایفای نقش داشته و کمک می‌کنند.

ما در این مقاله بدلیل طولانی شدن بیش از حد، نمی‌توانیم به نحوه طراحی آرم نیز بپردازیم ولیکن در صورت تمایل می‌توانید مقاله ما در این زمینه "چگونه یک آرم اختصاصی طراحی کنیم؟" و همچنین "آموزش استفاده صحیح از رنگ در طراحی برند" را مطالعه نمایید.

خود شناسی

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ خود شناسی

یکی دیگر از پیش نیازهای طراحی که باعث می‌شود کار طراحی روانتر و منطبق بر واقعیت نیاز شغلی انجام شود این است که شما بایستی بدانید چه نوع ارتباطی می‌خواهید برقرار کنید شما به عنوان انجام دهنده کار می‌خواهید چه خدماتی ارائه دهید؟ و "کارت ویزیت شما می‌بایست چه چیزی درباره شما و شغل شما به مشتری بگوید" آنهم نه با کلام بلکه با طرح روی خود.

فلذا این یک موضوعی است که نیاز جدی به بحث و تعمّق در آن دارد، شما بایستی در خصوص هویت برند توجه ویژه‌ و دقت نظر خاصی داشته باشید، به سادگی از کنار آن نگذرید، از خود سوالاتی در خصوص هویت برند، اهداف تجاری و غیره که لازمه راه‌اندازی یک تجارت است پرسیده و در آن تامّل کنید. این اختصاص وقت و سوال و جواب مخصوصا زمانی که برند خود را عرضه می‌کنید می‌تواند به "رونق کسب و کار" شما کمک بسیار زیادی کند و حتما مستحضرید یکی از "اصول بازاریابی" تجاری نیز موارد می‌باشد.

نحوه طراحی کارت ویزیت در ۸ مرحله

زمانی که لوگوی خود را داشته، طرح رنگ برند تجاری و ایده خوبی از چیزی که می‌خواهید درباره شما بگوید داشتید، آنگاه شما آماده طراحی کارت ویزیت هستید. گام‌های زیر را دنبال کنید تا مشخص کنید کدام طراحی کارت کسب‌ و کار برای شما بهتر خواهد بود.

۱- شکل خود را انتخاب کنید

اگر شما قبلاً طرح مستطیل شکل سنتی کارت ویزیت را انتخاب کرده  و دربارۀ آن تصمیم گرفته‌اید، می‌توانید به مرحله دوم بروید. اما اگر می‌خواهید تمام گزینه‌های ممکنه را بررسی نمایید حتی یک طرح بدیع و خلاقانه خارج از چارچوب طرح‌های سنتی، پس ادامه مطالب این بند را مطالعه نمایید.

همانطور که تکنیک‌های چاپ پیشرفته و مقرون‌ به‌ صرفه‌تر می‌شوند، فضا و فرصت برای خلاقان برای طراحی اشکال جدید نیز بیشتر بوجود می‌آید. روش چاپ حدیده به شما این امکان را می‌دهد که هر شکل و فرمی را که می‌خواهید را به قالب چاپ داده و کارت خود را چاپ کنید.

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ تکنیک‌های چاپ

در پایان کار طراحی شما می‌توانید گوشه‌های کارت را به منظور ایجاد فضای دوستانه و لطیف‌تر گرد کنید.

اما اگر واقعاً می‌خواهید کارتی جذاب و شاد و منحصر بفرد داشته باشید، می‌توانید از هر شکلی استفاده کنید: شکل حیوانات، طرح‌هایی از کالایی که می‌فروشید، یا یک شکل کاملا منحصر بفرد.

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ برش هوشمندانه

حتی می‌توانید تم کارت کسب‌ و کار خود را با یک برش هوشمند بسازید. در طراحی کارت ویزیت Cireson برای برجسته کردن تصویر کارمند از شکلی استفده می‌کند که شبیه به قالب چهره آن کارمند است و به آنها جذابیت بیشتر، حس نزدیکی و راحتی می‌دهد.

استفاده یا عدم استفاده از قالب‌های خلاقانه در طراحی کارت ویزیت به تصویری که قصد انتقال آنرا دارید بستگی دارد. اشکال ویژه باعث می‌شود که شما به ظاهر جالب‌تر به نظر برسید و به شما کمک می‌کند تا تاثیر مثبتی داشته باشید، اما می‌تواند در کسب و کارهای رسمی تاثیر منفی داشته باشد. علاوه بر آن جای‌گیری آن در کیف پول و حمل آن نیز بایستی در طراحی کارت مد نظر قرار بگیرد.

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ برش هدفمند

ممکن است بخواهید بعد از نهایی کردن طرح خود در مرحله ۶، مجددا در نحوه قالب‌گیری و برش کارت تجدید نظر کنید. به عنوان مثال، برخی از شرکت‌ها مانند stir که در بالا نشان‌ داده ه‌شده، دوست دارند که بخش‌هایی از آرم خود را با برش در کارت برجسته نمایند .

۲- اندازه خود را انتخاب کنید

تصمیم بعدی شما اندازه کارت است. این مورد اغلب به استاندارد کشور شما بستگی دارد، بنابراین جای خوبی برای شروع است. حتی اگر قصد دارید برجسته باشید، باید بدانید که دیگران چه کاری انجام می‌دهند تا بتوانید طرح ابتکاری خود را داشته باشید.

> استاندارد آمریکای شمالی: ۳.۵ × ۲ اینچ (۸۸.۹ × ۵۰.۸ میلی متر).

> استاندارد اروپایی: ۳.۳۴۶ × ۲.۱۶۵ اینچ (۸۵ × ۵۵ میلی متر).

> استاندارد اقیانوسیه: ۳.۵۴ × ۲.۱۶۵ اینچ (۹۰ × ۵۵ میلی متر).

خود اندازه خیلی مهم نیست اما در طراحی کارت کسب و کار بایستی به ۳ عامل مهم توجه داشته باشید:

> ناحیه Bleed: بیرونی‌ترین بخش کارت که حذف خواهد شد.

> خط برش: خط هدف برای برش کارت.

> خط ایمنی: هر چیزی خارج از این خط احتمال حذف شدن در هنگام خطاهای برش را دارد. اجازه ندهید عناصر اصلی طرح مانند متن و آرم در بیرون این خط قرار بگیرد.

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ خطوط برش کارت

در حالی که این مناطق بسته به اندازه کارت و نوع چاپگر متفاوت هستند، به منظور احتیاط و اطمینان بیشتر، خط ایمنی را از لبه‌ها ۰.۱۲۵ اینچ (۳ میلی متر) در نظر بگیرید. این مقدار ۰.۲۵۰  اینچ (۶ میلی متر) از لبه ناحیه Bleed گرفته تا داخل ناحیه ایمنی است.

۳- آرم و گرافیک‌های دیگر خود را اضافه کنید.

حالا قبل از هر کار دیگری شروع به ترسیم عناصر بصری در طراحی کارت کسب‌ و کار شما می‌کنیم، ابتدا بایستی آرم شما در مرکز نمایش کارت کسب و کار قرار بگیرد، هر چند که رنگ‌های دیگر و گرافیک ثانویه نیز گاهی می‌توانند مفید باشند.

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ چیدمان عناصر در دو طرف

توجه داشته باشید که کارت شما دو طرف دارد. یک استراتژی اختصاص دادن یک طرف کارت ویزیت به طور انحصاری به آرم است، در حالی که طرف دیگر اطلاعات تماس شخص را نشان می دهد. با این حال، بهتر است که آرم را در هر دو طرف داشته باشید، فلذا اغلب از یک آرم کوچک که از دور نیز قابل خواندن باشد در کنار اطلاعات تماس استفاده می‌کنند مانند طراحی کارت وزیزیت  Omni در مثال بالا.

هر چند که این ایده‌ای است نسبتا عمومی و فراگیر، اما شما مختارید چیدمان آنرا مطابق سلیقه خود انجام دهید.

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ ساده و جذاب

در حالی که ساده‌گرایی یک انتخاب محبوب برای کارت‌های کسب‌ و کار است، اگر فضای خالی برای شما مناسب نیست، می‌توانید آن را با گرافیک بیشتر پر کنید. به طور مثال شرکت لباس کودکان Londees می‌خواهد تا جایی که امکان دارد منظور کاری خود را به صورت جذاب بیان کند، آن‌ها با قرار دادن  بره گوسفند و تکرار آن در تمام طول صفحه یک طرف و استفاده از پس زمینه کمرنگ در طرف دیگر از بهم ریختگی بصری جلوگیری می‌کنند (همچنین توجه داشته باشید که از رنگ‌های آبی نرم، برای ایجاد جذابیت توام با شادی و کودک پسند استفاده می‌کنند). حتی اگر آرم شما ساده باشد یا فقط متن باشد، هر تصویر مرتبط با همان اهداف ارائه می‌شود.

گرافیک‌های اضافی به خوبی برای نشان دادن هویت برند شما کارساز هستند. بدون اینکه صراحتا بگویید، شما می‌توانید شخصیت برند خود را از طریق جلوه‌های بصری و رنگ‌ها بیان کرده و ارتباط گیری کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید ساده یا دوستانه به نظر برسید، یک گرافیک زیبا و چند رنگ روشن این کار را انجام خواهند داد.

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ نحوه چیدمان عناصر طراحی

یکی دیگر از روندهای روز افزون محبوب، ایجاد علاقه و کنجکاوی با قرار دادن یک راز کوچک است. برندها در یک طرف کارت، تصویر بدون کلامی که با یک آدرس اینترنتی همراه است قرار داده و در طرف دیگر تمام توضیحات لازم مانند نام، نوع خدمات و اطلاعات تماس را درج می‌کنند.

۴- اضافه کردن متن لازم

کارت کسب و کار در واقع آنچه را که شما تعیین می‌کنید را می‌گوید. فریلنسرهایی[۲] که در خانه کار می‌کنند ممکن است نیازی به آدرس پستی نداشته باشند، در حالی که مشاغل تخصصی که با آن مشورت می‌کنند نیاز به آن دارند. یا شاید بخواهید با انتخابی استراتژیک توجه‌ها را به جایی خاص مانند شبکه‌های اجتماعی تان جلب کنید. نکته این است که افراد مختلف از متون مختلف در کارت‌های تجاری خود بهره می‌برند.

بنابراین گام بعدی این است که تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه چیزهایی را روی کارت خود داشته باشید. در زیر لیستی از برخی از گزینه‌های مشترک وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از گزینه‌های زیر در طراحی کارت باشد یا نباشد.

> نام؛ هر کارتی نیاز به یک نام دارد.

> نام شرکت؛ از موارد لازم دیگر به جز برندهای شخصی که در آن نام شخصی شما نام شرکت نیز هست.

> عنوان شغل؛ در کارت‌های سنتی عنوان شغل درج می‌شود. همچنین این کار به دارنده آن در یادآوری اینکه شما چه کسی هستید، چه کاری می‌کنید و نحوه ملاقات شما به چه شکلی است، کمک می‌کند.

> شماره‌ تلفن؛ حتی اگر تماس تلفنی روش ارجح ارتباطی شما نیست ولیکن برای برخی افراد هست.

> پست الکترونیک؛ یکی از بناهای کارت کسب و کار است. ایمیل، یک شکل جدید در ارتباطات تجاری غیر ضروری است، یکی از دلایل آن، امکانی است که ارسال اسناد پیوستی را فراهم می‌کند.

> نشانی اینترنتی وب‌سایت؛ نشانی اینترنتی سایت، یک دعوت دوستانه برای بازدید است.

> شبکه‌های اجتماعی؛ اگر در رسانه‌های اجتماعی فعالیتی دارید می‌توانید لینک‌های آنرا در کارت خود قرار دهید.

> آدرس؛ برای جلب مشتری به دفتر کار یا فروشگاه لازم است.

> کد QR؛ هر چند مانند گذشته رایج نیست اما یک کد QR هنوز یک میانبر مناسب برای انتقال داده‌های مورد نظر شماست.

> شعار؛ کاملاً اختیاری است، شعار به هویت برند کمک می‌کند و کمی نیز به شخصیت آن اضافه می‌کند.

به یاد داشته باشید که کارکرد کارت‌های کسب‌ و کار تنها در مورد دادن اطلاعات نیست بلکه آن را حفظ می‌کنند. ممکن است افراد، شماره شما، آدرس و یا نشانی اینترنتی شما را بدانند، اما در صورت فراموشی کارت ویزیت می‌تواند به آنها در برقراری ارتباط کمک کند.

۵- انتخاب حروف نگاری(تایپوگرافی)

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ تایپوگرافی

زمانی که می‌دانید چه می‌خواهید بگویید، می‌توانید نوع ظاهر آن ر انتخاب کنید. گرچه حروف نگاری همیشه مهم بوده اما در طراحی کارت کسب و کار و میدان عمل نسبتا کوچک آن و اهمیت ویژه خوانایی در آن، تایپوگرافی از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود.

بیایید حروف نگاری را به سه مقوله اصلی تقسیم کنیم:

اندازه. برای حفظ خوانایی، شما لازم است اندازه‌‌ای را انتخاب کنید که هم جوابگوی فضای لازم متن شما برای گنجاندن کلمات ضروری باشد و هم بیش از اندازه فضای مرده ایجاد نکند، همچنین به اندازه‌ای هم نباید کوچک باشد که حس بهم ریختگی و یا تو رفتگی ایجاد کند. بایستی به فضای تنفس بین عناصر نیز توجه داشته باشید.

طرح حروف. ما قبلا در مورد فونت‌ها و نحوه تاثیرگذاری آن‌ها بر هویت برند شما در "نحوه طراحی آرم" صحبت کردیم، فلذا شما مختارید از میان طرح حروف‌های موجود آنچه را که به طراحی بهینه شما کمک می‌کند را انتخاب و پس از بررسی، استفاده کنید فقط فراموش نکنید از طرح حروفی استفاده کنید که بیانگر شخصیت شما است.

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ نحوه استفاده از عناصر طراحی

رنگ. اینجا جایی است که یک الگوی از پیش تعیین شده مرتبط با روند برند پیش روی شما قرار دارد، انتخاب رنگ‌های متن بایستی با رنگ پس زمینه سازگاری داشته و با رنگ برند نیز مطابقت داشته باشد. استفاده از رنگ‌های مشابه ممکن است با هم خوب به نظر برسند اما خواندن آن‌ها نیز دشوار است، بنابراین بایستی تضاد بین آنها به نحو درست برقرار باشد.

قاعده طلایی تایپوگرافی، "اولویت خوانایی مقدم بر همه چیز است"، اگر کسی نتواند آنچه را نوشته‌اید را بخواند هنر قلم فرسایی شما اهمیتی نخواهد داشت.

۶- توجه خاص را در نظر بگیرید

حالا که در حال رسیدن به بخش نهایی هستید، وقت آن است که به بررسی چاپگر بپردازیم، به خصوص از نظر آنچه که می‌توانند ارائه دهند. برخی از چاپگرها جلوه‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهند که به ماندگاری طرح کمک می‌کند. بررسی کنید که آیا این جلوه‌ها به استراتژی شما در طراحی کارت کمک می‌کند یا نه؟

برجسته سازی. این تکنیک، نقش‌های برجسته ۳بعدی ایجاد کرده و باعث می شود مناطق خاصی از بین بروند. مانند پوشش اشعه ماوراء بنفش نقطه‌ای، می‌توانید از آن برای جلب توجه به جنبه‌های خاص کارت خود، حتی کلمات، استفاده کنید.

چاپ پرسی. در این نوع چاپ بجای اینکه یک روکش از مواد چاپ روی آن بیاید، مواد تحت فشار به آن تزریق می‌شود. نتیجه آن چیزی شبیه به حکاکی می‌شود. نوعا از مواد ویژه‌ای که جلب توجه می‌کند، استفاده می‌شود. مخصوصا برای حروف مفید است و کلمات شما را با وقار بالایی بیان می‌کند.

چاپ فویل. اگر چیزی براق و بازتابنده مانند فویل پلاستیکی می‌خواهید، می‌توانید از روکش فویل بر روی تصاویر یا بخش‌هایی از آن استفده کنید. ااگر متنی جسورانه انتخاب کرده‌اید این نوع چاپ برجستگی خاصی به آن می‌دهد.

پوشش UV نقطه‌ای. کارت‌های زیاد از یک لایق براق برای ایجاد بافتی صاف و شفاف استفاده می‌کنند که همان پوشش UV نقطه‌ای است. البته از آن می‌شود در برخی از قسمت‌های خاص نیز استفاده کرد. بدین صورت که فرضا روی آرم یا متن و تصویر خاصی برای دادن جلوه ویژه به آن به منظور تاکید بصری، استفاده کنید، اما دقت کنید این درخشندگی یک بخش تاثیر منفی روی سایر بخش‌ها نداشته باشد.

یک طراح را انتخاب کنید

اگر شما واقعا کارتی حرفه‌ای و برجسته می‌خواهید، یک ایده خوب پیدا کرده و کار طراحی آنرا به یک متخصص بسپارید. نمونه‌ کارهای آنها را ببینید و بررسی کنید آیا آنها برای برند شما مناسب هستند یا نه.

زمانی که فرد مناسب را پیدا کردید، سعی کنید مشخص کنید که کسب‌ و کار شما چیست و به دنبال چه سبک و احساسی هستید، بنابراین طراح شما می‌تواند با توجه به سلایق و دیدگاه شما آن ایده را تبدیل به واقعیت کند، شما می‌توانید برای نیل به این منظور با طراح "رویای قرن ۲۱ام" در ارتباط باشید.

۸- مرحله نهایی طراحی شما

با وجود همه عناصر موجود و پیش بینی دقیق در مورد انتخاب‌های  نهایی رنگ و پایان ویژه، می توانید طرح خود را مجددا ارزیابی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است.

در ابتدا، جریان بصری را بررسی کنید: چگونه چشم شما هنگام نگاه کردن به کارت حرکت می‌کند. اولین و آخرین چیزی که به چشم می‌آید چیست؟ یک جریان بصری خوب باید با آرم شروع شذه، سپس به نام منتقل شده و بعد در صورت وجود، اطلاعات ثانویه را مشاهده کرده و با آنها به اتمام برسد. شما همیشه می‌توانید با تغییر اندازه و مکان یک عنصر، "جریان‌های بصری" را تغییر داده و بهینه کنید.

همچنین شما بایستی تا آنجا که می‌توانید از پراکندگی حواس جلوگیری کنید. آیا تمام اطلاعات درج شده لازم است؟ هر چه عناصر باقی مانده کم‌تر باشد، هر کدام تاثیر بیشتری خواهند داشت.

دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که هیچ کدام از خطاهای معمول در طراحی در آن وجود ندارد. آیا متن قابل خواندن است؟ آیا رنگ‌ها سازگاری لازم را دارند؟ آیا فاصله عناصر با لبه‌ها رعایت شده است؟

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ مرحله نهایی طراحی

فراموش نکنید که طراح نهایی شما شامل یک فایل برداری و یک فایل برداری مبتنی بر PDF خواهد بود. در صورت نیاز به تغییر اندازه تصاویر از فایل برداری استفاده کنید و برای چاپ از فایل برداری مبتنی بر PDF که برای چاپگرها قابل خواندن است.

تکنیک‌های پیشرفته

این هشت مرحله تمام چیزی است که برای ساخت یک کارت کسب و کار به آن نیاز دارید، اما اگر می‌خواهید بیشتر بدانید این نکات پیشرفته‌تر را نیز در نظر بگیرید:

یک ایده هوشمندانه داشته باشید. اگر صنعت شما اجازه این کار را می‌دهد، می‌توانید از استراتژی‌های تجربی بیشتری برای برجسته کردن طرح خودتان استفاده کنید.

این می‌تواند موضوعی مانند کارت‌های آیفون Saleular یا چیزی پیچیده‌تر باشد. برای مثال:

> استفاده از جوهرهای معطر

> تغییر ضخامت و عرض کارت(دو و سه برابر کرن آنها)

> استفاده از مواد جایگزین (فلز، پلاستیک، لاستیک و غیره)

> کارت‌های تاشو.

> کارت‌های شفاف

نحوه طراحی کارت ویزیت؛ تکنیک‌های پیشرفته، کارت‌های شفاف

این آخرین نمونه است که ما اخیراً شاهد بسیاری از آن‌ها هستیم، و دلیل خوبی هم داریم. کارهای زیادی هست که می‌توانید با یک کارت بکنید؛ مانند یک سری آزمایش از راه دور.

فاصله‌ها را رعایت کنید. ممکن است به لحاظ زیبایی مرزها یک انتخاب هوشمندانه باشند اما فراموش نکنید که در تئوری می‌توان به آنها نزدیک شد اما به یاد داشته باشد که پس از چاپ کارت‌ها بصورت فله‌ای برش می‌خورند نه بصورت تکی و با دقت خاص پس فاصله‌ها را در طراحی رعایت کنید و همیشه خطای برش را نیز در نظر داشته باشید.

بودجه‌ای برای رنگ‌ها در نظر بگیرید. به خاطر صرفه جویی در هزینه از کیفیت رنگ کم نکنید، در نظر داشته باشید که استفاده از یک رنگ خوب درست است که هزینه شما را افزایش می‌دهد اما در کیفیت کلی کار تاثیر زیادی خواهد داشت، فراموش نکنید کارت کسب و کار یکبار مصرف نبوده و ماندگار است پس در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید.

غذای آماده: یک لباس مدرن

کارت کسب و کار شما بیش از یک اطلاعات تماس است؛ این یک نمایش از شما و برند شما است. بعضی از مردم هر روز کارت‌هایی دریافت می‌کنند، فلذا برای داشتن یک کارت خوب تلاش بیشتری کنید آنرا در زیر نور واقعی آزمایش کنید، واکنش رنگ‌ها را بررسی نماید تا به یک طرح جامع و عالی دست پیدا کنید و آنگاه کار طراحی را به یک متخصص بسپارید تا ایده شما را تبدیل به محصول کند.

اگر به فکر طراحی یک "کارت ویزیت مناسب" هستید با ما در ارتباط باشید.

نویسنده: Matt Ellis با کمی تغییر

[۱] کسی که بصورت مستقل و پروژه‌ای کار می‌کند.

[۲] قرارداد کارمُزدی یا حق‌الزحمه‌ای یا فری‌لنس، گونه‌ای قرارداد کاری است که بر پایهٔ آن فرد یا شرکتی قول انجام کاری را برای یک کارفرما در ازای دست‌مزدی مشخص را می‌دهد. کارمزد یا فریلنسر کسی است که سرویس‌ها یا خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می‌کند. آن‌ها معمولاً ساعتی، روزانه یا پروژه‌ای دستمزد می‌گیرند و اساساً یک کسب و کار یک‌نفره است.

مطالب پیشنهادی:

اصول و عناصر طراحی

تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO

مهارت‌های مورد نیاز طراحی وب پیشرفته در آینده

هزینه طراحی وب‌سایت و نحوه صرفه‌جویی در توسعه آن