آیا تاکنون یک برند بزرگ و بدون آرم دیدهاید؟ نه؟ به این علت است که چنین چیزی وجود ندارد. لوگو تأثیر عمدهای در چگونگی درک مشتریان از برند شما دارد. بنابراین طبیعتاً، شما هم میخواهید آرم برجستهای داشته باشید. اما چگونه میشود صاحب یک آرم عالی شد؟
نگران نشوید! این راهنمای جامع به شما هر آن چزی را که در خصوص "طراحی یک آرم مناسب" برای کسب و کار خود لازم دارید را خواهد گفت. از تعریف هویت برند، درک آنچه در ساخت "یک لوگوی عالی" تاثیر دارد تا انتخابهای مناسب در روند طراحی و هدایت فرآیند طراحی تا حصول نتیجه، فلذا برای یادگیری "چگونگی طراحی آرم" با ما همراه شوید.
مهمترین "مراحل طراحی لوگو"
ممکن است از خودتان بپرسید: چگونه میتوانم آرم خودم را طراحی کنم؟ اینها گامهایی هستند که باید دنبال کنید:
۱- درک چرایی نیاز به آرم.
۲- تعریف هویت برند.
۳- طراحی الهام بخش.
۴- بررسی رقبا.
۵- انتخاب سبک طراحی.
۶- شناخت نوع مناسب آرم.
۷- واکاوی رنگ.
۸- انتخاب تایپوگرافی صحیح.
۹- با طراح خود ارتباط برقرار کنید.
۱۰- ارزیابی گزینههای آرم.
۱۱- کارهایی که نبایستی در طراحی آرم انجام داد.
۱۲- ادغام نام تجاری با طراحی آرم.
۱- بدانید، چرا به یک آرم نیاز دارید. و چرا باید عالی باشد.
تجارت واقعاً مانند قرار گذاشتن است، یک قرار عاشقی؛ شما سعی میکنید مشتریهای مناسب را جذب کرده و آنها را عاشق برند تجاری خود کنید. بنابراین "نماد تجاری، حکم معرّف هویت کسب و کار شما را دارد". این همان چیزی است که باعث میشود افراد علاقه مند شوند و سعی کنند اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند (یا برعکس، بقول عامیانه: بکش کنار این کاره نیستی). فلذا شما هم میخواهید به بهترین نحو ممکنه دیده شوید، درسته؟
نماد شما تأثیر زیادی روی اولین تصویری که کسب و کار شما میخواهد بگذارد، دارد: این امکان را به مشتریان میدهد تا در مورد برند شما اطلاعاتی کسب کرده و بفهمند آیا این نشان مناسب هست یا نه؟
از آنجا که لوگوی شما یک بخش اساسی از برند شماست، میخواهید مطمئن شوید که به خوبی طراحی شده است یا نه. آرم شما روی تمام محصولات تان از وبسایت و کارت ویزیت گرفته تا بسته بندی که در معرض دید و توجه مشتریان است، قرار خواهد گرفت. حساب کنید که "طراحی یک آرم خوب و حرفهای" نه تنها توانایی برقراری ارتباط با آنچه را که مورد نظرتان هست را دارد بلکه توانایی انتقال یک برداشت مناسب را خواهد داشت و به شما کمک میکند از دایره رقابت کنار نروید.
۲- هویت نام تجاری خود را تعریف کنید
شما میخواهید نشان تجاری تان با شخصیت برند شما ارتباط برقرار کند. فلذا برای دستیابی به این هدف ابتدا باید بفهمید که "شخصیت اصلی برند" شما چیست. هنگامی که یک ایده روشن از آنچه شما و محصول تان را منحصر بفرد میکند داشته باشید آن زمان انتخاب و تکمیل گزینههای طراحی بسیار آسان و سادهتر خواهد بود.
در اینجا سؤالاتی وجود دارد که میتوانید از خودتان بپرسید، تا به هویت برند خود برسید:
> چرا ما این کسب و کار را راه انداختیم؟
> در شرکت چه "باورها و ارزشها"یی برای ما مهم است؟
> چه کاری باید بکنیم تا از دیگران بهتر شویم؟
> چه چیزی ما را خاص میکند؟
> اگر بتوانیم برند خود را با ۳ کلمه توصیف کنیم، چه کلماتی خواهند بود؟
> سه کلمهای که ما میخواهیم مشتریان برای توصیف ما از آنها استفاده کنند چیست؟
۳- طراحی الهام بخش
سختترین بخش طراحی میتواند جستجوی الهام بخش آرم باشد. خوشبختانه ما نکاتی را برای شما به دست آوردهایم که این کار را بسیار آسان میکند.
با فکر بکر شروع کنید
شاید شما یک فرد مفهومگرا بوده و دوست دارید با جمع آوری ایدههای کلامی شروع کنید. جلسه طوفان ذهنی مناسب میتواند تنها چیزی باشد که نیاز دارید به آن نگاه کنید و احساس کنید که سعی دارید به آن برسید. در اینجا سه مرحله وجود دارد که به شما در ترسیم ایدههای خلاقانه کمک میکند:
۱. قوانین طوفان مغزی را دنبال کنید: طوفان مغزی در مورد بیرون کشیدن همۀ ایدهها (حتی آنهایی که واقعاً بد هستند) و نوشتن آنها است. حتی یک ایده وحشتناک میتواند تلنگری باشد که به یک راه حل نبوغ آمیز منتهی میشود.
۲. مانند مخاطبان خود فکر کنید: لیستی از کلماتی را که برند شما را توصیف میکند، تهیه کنید و ببینید چگونه میتوان با استفاده از این کلمات به درک صحیح از برند رسید. مانند یک مشتری در قسمت جمعیتی هدف خود فکر کنید و همیشه به یاد داشته باشید که چه چیزی برای آنها مهم است.
۳. همه را درگیر کنید: طوفان مغزی یک نفر خوب است، اما تنها تنوع باعث میشود که جادو اتفاق بیفتد. طرح تان را با افرادی از هر بخش و یا حتی دوستان و شرکای تجاری در میان بگذارید. هر چه مشاوره بیشتری بگیرید، بهتر است.
وقتی صحبت از طوفان مغزی برای "طراحی آرم" میشود، از فکر کردن به خارج از چارچوب و کمی متفاوت بودن نترستید. با بررسی طراحی سایرین ببینید که چگونه آنها جذابیت را با کمی لطافت هوشمندانه ترکیب میکنند تا با ابداع کارهای بدیع، اثری برجسته خلق کنند.
یک آلبوم کار درست کنید
اگر فردی بصری هستید، داشتن یک آلبوم کار میتواند منبع خوبی برای الهام گرفتن باشد. میتوانید با بریدن و سنجاق کردن تصاویر چاپی یک آلبوم واقعی درست کنید و یا نسخه دیجیتالی آنرا تهیه کنید ( Pinterest یک گزینه مناسب است). به سادگی تمام تصاویری را که احساس میکنید مناسب است را جمعآوری کنید؛ اینها میتوانند آرمهای دیگر، ترکیب رنگها، تصاویر یا گرافیکها باشند، با شور و اشتیاق کار کنید! خواهید دید چه تاثیری دارد، آلبوم کار نشان خواهد داد که شما در زمانهای مختلف، چه ویژگیهایی را مناسب میدانید.
به این فکر کنید که چگونه میتوان کسب و کارتان را در آرم به تصویر کشید. به عنوان مثال در طراحی نشان تجاری غذاهای محلی از سبزیجاتی که ریشه آنها در زمین است استفاده شده است در این طراحی ریشه گیاهان استعارهای از نعمت است که در زمین قرار دارد، بهره برده شده است. اگر در جستجوی مثالهای زیبای دیگر برای الگوبرداری هستید، آلبوم کار شما میتواند مملو از تصاویری که بیانگر نعمت الهی، تصاویر دستساز، اشکال و رنگهای ارگانیک است باشد. یا نگاهی بیندازید که چگونه آرم رویا هویت "ناهموار" برند خود را با علامت کلمهای جسورانه و خشن به تصویر میکشد، اما هنوز شامل یک محیط لوکس با یک اثر طلایی بازتابنده است. آلبوم کار به شما این فرصت را میدهد که تمام این عناصر را با هم داشته باشید.
۴- صفحه رقبا را بررسی کنید
بهترین مکان برای الهام گرفتن، صفحه رقبای شماست! ببینید چه چیزی در آنجا وجود دارد، چه چیزی باعث جذب مخاطبان شده و چه عاملی باعث شده شما این فرصت را از دست بدهید؟ در حین بررسی کارهای دیگران به این فکر کنید که چه چیزی آنها را از شما متفاوت میکند و چگونه بایستی این را در طراحی خود برجسته کنید؟
حتماً خودتان را از رقیبان متمایز کنید. اگر در صنعت شما همه کسب و کارهای دیگر به حالت تک رنگ طراحی میکنند، شاید لازم باشد شما از رنگهای متنوع استفاده کرده و کارتان را برجسته کنید. اگر آنها سنتی طراحی میکنند شما یک "آرم مدرن و جذاب" که جلب توجه میکند طراحی کنید.
سه آرم حسابداری فوق را بررسی کنید و نحوه ارتباط آنها با شخصیت برند شان را واکاوی کنید. آرم شیر برای سرمایهگذاری Orthrus کلاسیک و قابلاعتماد است، در حالی که لوگوی مالی Tidy مدرن و سرد به نظر میرسد. با این حال، اگر میخواهید سرگرم کننده و قابل دسترسی باشید، اجازه دهید Hot Toast از رنگ روشن و تصویر عجیب آن الهام بخش باشد.
۵- سبک طراحی خود را انتخاب کنید
حالا که ایده روشنی و احساس خوبی از برند خود دارید و فکر میکنید زمان آن رسیده که آن ایده را به طراحی تبدیل کنید. در اینجا عناصر مختلف زیادی وجود دارد، از رنگ، شکل و گرافیک گرفته تا تایپوگرافی. جدا کردن هر مؤلفه و کارهایی که میتواند برای آرم شما انجام دهد، به شما کمک میکند تا قدم به قدم کارها را انجام دهید، به جای آنکه طراحی را یکجا از دست بدهید.
هنگامی که به آرم خود فکر میکنید، اولین کاری که میخواهید انجام دهید انتخاب طراحی زیبا برای برند تان است. هیچ سبکی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد، یک سری از المانها مناسب برند شما خواهد بود.
هندسی قدیمی و جا افتاده کلاسیک
کلاسیک
آرم های مرسوم، مد روز میتوانند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشند، اما به سرعت نیز منسوخ میشوند. یک سبک کلاسیک به شما قدرت ماندگاری بهتری میدهد و میتواند به شما در رسیدن به مخاطبان وسیعتری کمک کند. این زیبایی شناسی آن را ساده نگه می دارد و به دنبال پالتهای رنگی، گرافیکی یا فونتها نیست. یک سبک کلاسیک به مردم میگوید شما قابل اعتماد و پایدار هستید.
طراحی Retro یا vintage
یک دلیل وجود دارد که طراحیهای رترو[۱] و وینتج[۲] برای مدتی در حال پیشرفت بودهاند. آنها فوراً شما را به یاد گذشته میاندازند و احساسات "دلتنگی عاشقانه" را برمیانگیزند. یک لوگوی قدیمی به مشتریان میگوید که تاریخ برای شما مهم است و هر چیزی که میفروشید درست است. آرمهای منقّش به رنگهای قهوهای و بژ به زیبایی این جذابیت را تکمیل میکند.
مدرن و سادهگرا
این برندها غالباً سبکی ساده و مینیمالیستی(سادهگرا) را برای القای تازگی و مدرن بودن را انتخاب میکنند. این سبک از فضای سفید زیادی، با حداقل جزئیات و خطوط ساده استفاده میکند که اغلب منجر به آرمهای براق و جفت شده میشوند. یک سبک مینیمالیستی و مدرن به مشتریان خود نشان میدهد که مارک شما به روز است، آرام است و میداند چه چیزی حساب میشود.
سرگرم کننده و دمدمی
دستساز ترکیبی دمدمی و سرگرمکنده
این یک انتخاب محبوب برای نشانهایی با مشتری هدف جوان (یا قلب جوان) است. سبک سرگرم کننده و دمدمی تمایل به رنگارنگی و زیبایی دارد و غالباً از نمادها یا تصاویر برای ایجاد یک نمایش مثبت و دوستانه استفاده میکند. به دنبال یک طلسم غریب یا یک تصویر شیرین بروید تا شخصیت سرگرم کننده برند شما را بدرخشد.
هنر دست(handcrafted) و دست ساز(Handmade)
سبک دست ساز یک پیام واضح را منتقل میکند: این برند فردگرا بوده و از کیفیت دست ساز استفاده میکند. این سبک در ترکیب با سایر زیبایی شناسیها، مانند درخت پر محصول، به خوبی کار میکند تا پیام را به هدف منتقل کند. اما میتوان آن را با سبکهای مینیمال و سرگرم کننده ترکیب کرد، همچنین برای داشتن ظاهری ساده و پیشرفته یا روشن و جوان مورد استفاده قرار میگیرد.
نمیتوانید فقط یکی را انتخاب کنید؟
البته این سبک ها بطور متقابل منحصر به فرد نیستند: فقط کافی است آنها را متناسب با نام تجاری خود ترکیب کرده و مطابقت دهید. به عنوان مثال، نام تجاری شما میتواند همزمان دست ساز و سرگرم کننده باشد، فقط نگاهی بیندازید که چگونه نماد عجیب و غریب و جالب برای کاکتوس Crafting آن را بیرون میکشد.
۶- نوع مناسب آرم را پیدا کنید
علاوه بر سبک کلی، ۷ نوع اصلی از آرم وجود دارد که میتوانید هنگام ایجاد آرم خود، از بین آنها انتخاب کنید. شما میتوانید سبکی را انتخاب کنید که برای نام شرکت تان مناسب و یا بهتر است، یا آنها را با هم ترکیب کنید تا چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید.
علائم نامه (یا آرمهای مونوگرام)
آرمهای با حروف اختصاری میتوانند برای ساده کردن آرم شرکت شما بسیار عالی باشند، به خصوص اگر نام شما بسیار طولانی بوده و یا بخاطر سپردن آن سخت باشد. بسیاری از مشاغل تصمیم میگیرند که از حروف اول نام شان استفاده کنند، به عنوان نمونه به HP ،CNN یا H&M فکر کنید. این مونوگرامها میتوانند برای لوگوهای سادهگرا عالی باشند، اما به یاد داشته باشید که در بیان آنچه که مربوط به کسب و کار شما است، بسیار خوب نیستند.
کلمات کلیدی (یا logotypes )
کلمات کلیدی روشی بسیار ساده برای استفاده از نام شرکت شما به عنوان یک آرم است. با استفاده از تایپوگرافی میتوانید به آنها شخصیت و جذابیت خوانش داده و توجهها را جلب نمایید؛ فقط کافی است به نماد "کلمات کلیدی کانونی"(اصلی) نگاه کنید. اگر نام تجاری خوبی برای برند خود بدست آوردهاید، این میتواند بهترین راه برای قرار دادن آن در پیش زمینه باشد.
علائم تصویری (یا نمادهای آرم)
علائم تصویری یا نمادهای آرم همان چیزی است که وقتی کلمه "آرم" را میشنویم، به آن فکر میکنیم. آنها تصاویر نمادین هستند که به راحتی قابل تشخیص هستند و نشانگر برند شما با یک تصویر هستند. میتوانید یک نماد ساده یا پیچیده انتخاب کنید، اما حتماً نمادی را انتخاب کنید که ارتباط بی نظیری با برند شما ایجاد کند. اغلب اوقات اینها با یک کلمه کلیدی جفت میشوند (بله میدانید، بنابراین مشتریان نام شما را میشناسند ... حداقل تا زمانی که از نظر شناخت برند با Apple و Target همسو باشید).
آرم انتزاعی
به جای یک نماد قابل تشخیص، علائم آرم انتزاعی اشکال هندسی هستند که ارتباط فوری با یک تصویر موجود برقرار نمیکنند بلکه چیزی کاملاً جدید برای برند شما ایجاد میکنند. یک علامت آرم انتزاعی باعث میشود تا تجارت شما به نمادی متصل شود که واقعاً برای شما منحصر بفرد باشد. لوگوی Printy نشان میدهد که چگونه یک نماد انتزاعی، میتواند مدرن به نظر برسد، در عین حال شخصیتی زیادی در همان زمان دارد. اگر میخواهید لوگوی انتزاعی شما یک روحیه یا احساس خاصی ایجاد کند، معانی شکلهای مختلف هندسی آرم را بررسی کنید.
ماسکها
آرمهای طلسم روشی جالب برای شخصیت دادن به برند شما هستند. آنها اغلب شخصیتهای رنگارنگ و کارتونی هستند که تجارت شما را به روشی مناسب برای خانواده و نزدیک شدن نشان میدهند، مانند اسباب بازی شاد در بالا.
نشان ترکیبی
یک علامت ترکیبی دقیقاً همان چیزی را میگوید که روی قوطی کنسرو نوشته شده است: یک نماد را با یک علامت کلمه ترکیب میکند تا یک آرمی که به راحتی قابل تشخیص است، بسازد. نام تجاری یا در کنار نماد قرار داده شده است، یا مانند عناصر طراحی در لوگوی Brite Side در عنصر گرافیک یکپارچه شده است. بیننده هر دو عنصر را با نشان تجاری شما مرتبط میکند، که به شما امکان میدهد از آنها به تنهایی و یا با هم استفاده کنید.
نماد
مشابه علامتهای ترکیبی، آرمهای نمادین نیز اغلب ترکیبی از عناصر کلمهای و تصویری هستند. آنها معمولاً از متنهایی تشکیل شدهاند که در یک نماد یا یک شمایل، مانند نشانها، مهر و موم یا قفل تشکیل شدهاند. نشانگر Rockwell Lighthouse نشان میدهد ، چگونه این شکلهای سنتی میتوانند ظاهری بسیار قدیمی و کلاسیک از مدرسه به شما دهند.
۷- به رنگ توجه کنید
رنگها میتوانند یمعانی بسیار مختلف داشته باشند. روانشناسی پشت رنگ پیچیده است، اما به طور اختصار میتوان گفت: رنگها احساسات و ایدههای خاصی دارند که به آنها متصل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تئوری رنگ، حتماً این پست ما را در مورد "روانشناسی رنگ" و تاثیر آن بر احساس را مطالعه نمایید.
> قرمز: قرمز نماد هیجان، اشتیاق و خشم است. این انتخاب عالی است برای اینکه با صدای بلند بگوید آرم شما جوان و متمایز است.
> نارنجی: نارنجی بسیار کمتر از قرمز استفاده میشود اما به همان اندازه پر انرژی است. این یک رنگ پر جنب و جوش، نیرومند و بازیگوش است.
> زرد: اگر میخواهید در دسترس و دوستانه به نظر برسید، رنگ زرد انتخاب مناسبی است. این کار باعث ایجاد یک انرژی شاد، مقرونبهصرفه و جوان میشود.
> سبز: سبز بسیار متنوع است و میتواند برای هر نشانی واقعامفید باشد. این مخصوصاً برای هر کسی که میخواهد ارتباطی با طبیعت برقرار کند مناسب است.
> آبی: آبی یک انتخاب بسیار کلاسیک و متداول است. آرام و خونسرد است و نماد اعتماد و بلوغ است.
> بنفش: بنفش میتواند بلیط شما برای جلوهای لوکس باشد. بسته به سایه، بنفش میتواند مرموز، التقاطی یا زنانه باشد.
> صورتی: اگر به دنبال یک طرح دخترانه هستید، هیچ چیز بهتر از صورتی نیست. اما این کل داستان نیست! با سایههایی مانند گل رز پاستلی، هزار ساله صورتی یا نئون قرمز، صورتی میتواند به آرم شما ظاهری بزرگ و سرد، اما هنوز جوان و زنانه بخشد.
> قهوهای: قهوهای ممکن است در ابتدا مانند یک انتخاب رنگ عجیب به نظر برسد، اما برای آرمهای پرنعمت و ناهموار و مردانه کاملاً کار میکند. این میتواند به نشان شما ظاهری دست ساز، منحصر به فرد و جا افتادگی ببخشد.
> مشکی: اگر به دنبال ظاهری براق، مدرن و مجلل هستید، رنگ مشکی انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. اگر میخواهید ساده نگه دارید، یک آرم سیاه و سفید سادهگرا راهی است که باید پیش بروید.
> سفید: میخواهید لوگوی شما تمیز، مدرن و سادهگرا به نظر برسد؟ در آرم خود از مقدار زیادی رنگ سفید استفاده کنید. به عنوان یک رنگ خنثی در ترکیب با تمام رنگهای دیگر کار میکند، اما به حس پاکی، جوانی و اقتصادی میافزاید.
> خاکستری: اگر میخواهید به ظاهری بالغ، کلاسیک و جدی برسید، رنگ نهایی خاکستری است. سایههای تیرهتر به نظر مرموز تر میرسد، در حالی که سایههای سبکتر در دسترس هستند.
ترکیب رنگها
البته نیازی نیست که یک آرم تک رنگ داشته باشید، میتوانید چندین رنگ آرم را با هم ترکیب کنید تا یک داستان کامل از رنگ برند را برای گفتن داشته باشید. برای انتخاب رنگهایی که با هم خوب کار میکنند، به چرخ رنگ نگاهی بیندازید.
> رنگهای مکمل مستقیماً روی چرخ رنگ قرار میگیرند. آنها بهترینهای هر دو رنگ را میآورند و ظاهر بسیار پویایی ایجاد میکنند.
> رنگهای آنالوگ روی چرخ نزدیک به یکدیگر قرار میگیرند. اگر میخواهید رنگ آرم شما هماهنگ باشد، این موارد به خوبی کار می کنند.
> رنگهای سه گانه از سه بخش مساوی روی چرخ رنگ ترسیم میشوند. اینها را برای یک اثر تحریک کننده و جسورانه انتخاب کنید.
۸- تایپوگرافی مناسب را انتخاب کنید
شما میخواهید یک "طرح حروف" را انتخاب کنید که آرم شما را تکمیل و کامل کند. ۴ نوع فونت اساسی وجود دارد که میتوانید با آنها کار کنید تا صاحب نشان خود بینظیر شوید:
طرح حروف سریف
ببینید چگونه طرح حروف به آرم Avalon جلوهای شیک و بی انتها میبخشد؟ قلمهای سریف میتوانند آرم شما را کلاسیک و با کیفیت بالا جلوه دهند. سریف "پاهای کوچک" در انتهای نامه است که باعث میشود قدری قدیمی تر به نظر برسد . آنها بسیار متنوع هستند و با هر نوع طراحی عالی به نظر میرسند، اما به خصوص با طرحهای جذاب، زیبا یا کلاسیک خوب کار میکنند.
طرح حروف Sans serif
قلمهای سان سریف برای ظاهری مدرن و تمیز مناسب هستند. آنها پاهای کوچک فونتهای سریف را ندارند که باعث میشود بسیار براق و ساده به نظر برسند. این کار برای مارکهای مدرن بسیار مناسب است ، مانند لوگوی حداقل و جالب Delta Salt در بالا.
طرح حروف اسکریپت
قلمهای اسکریپت یادآور دست نویس است. از قلمهای خوشنویسی زیبا گرفته تا اسکریپتهای آرام و پایین به زمین، تنوع بسیار زیادی در آنجا وجود دارد. از آنها استفاده کنید تا لوگوی شما فردیتر به نظر برسد، مانند لوگوی ماه خرگوش در بالا.
طرح حروفهای نمایشی
قلمهای نمایشی، قلمهای تزئینی هستند که بسیار خاص شدهاند و واقعاً چشم را به خود جلب میکنند. به نماد Perfect You در بالا نگاهی بیندازید که از یک فونت صفحه نمایش استفاده میکند تا استعداد طراحی دهه ۷۰ لذت بخش کند.
تایپوگرافی شما میتواند هنگامی که طرح حروفهای مختلف آرم را با یکدیگر ترکیب میکنید، واقعاً قدرتمند شود.
عناصر طراحی خود را با هم جمع کنید
حالا که یک ایده از تمام عناصر مختلف لوگو دارید، باید مطمئن شوید که آنها با هم کار میکنند. شما میخواهید آنها را به شیوهای جفت کنید که هماهنگ و همصدا باشد تا محیطی که به دنبال آن هستید را ایجاد کنید.
لوگوی برند Skincare Voany تردیدی وجود ندارد درمورد اینکه یک نشان زیبا و با کیفیت بالا است، با استفاده از یک علامت ترکیبی به شکل ارگانیک، یک قلم serif کلاسیک و یک پالت رنگ قهوهای و بژ طبیعی است. از طرف دیگر Reflect Academy با ترکیب یک قلم مدرن با اشکال رنگی و انتزاعی برای ظاهری تازه و منحصر به فرد، مختل کننده و چشم نواز به نظر میرسد.
۹- با طراح خود ارتباط برقرار کنید
حالا که همه نکات و سبک لازم را در نظر گرفتهاید، آماده هستید تا طراحی را شروع کنید! روشهای زیادی برای ساخت آرم وجود دارد، بنابراین باید در نظر بگیرید کدام یک برای شما مناسبتر است. شما میتوانید از سایتهای آنلاین "طراحی آرم" استفاده کنید، هم رایگان و هم پولی آن موجود است علاوه بر آن میتوانید از طریق "رویای قرن ۲۱ام" نیز صاحب یک آرم حرفهای شوید.
ممکن است کمی مغرضانه به نظر بیاید اما، ما فکر میکنیم مسابقه طراحی آرم بهترین راه برای دریافت نشان است. برای اینکه مطمئن شوید طراحی شما کاملاً انجام میشود، اولین قانون این کار، برقراری رتباط واضح با طراح استک. نوشتن یک خلاصه خلاقانه شفاف از اینکه چه کسی هستید و به چه چیزهایی نیاز دارید شانس شما را در طراحی مناسب افزایش میدهد. اطمینان حاصل کنید که میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و سبک خود داشته باشید تا بتوانند طرحی بینظیر و منحصر بفرد برای شما درست کند.
بعضی اوقات ممکن است به طراح خود اعتماد کمی داشته باشید، اما سعی کنید از ارائه پیشنهادات خودداری کنید. به یاد داشته باشید، طراح شما متخصص این کار است و هر آنچه برای "طراحی یک آرم خوب" لازم است را میداند. ارائه بازخوردهای دقیق و واضح همان چیزی است که میتواند درک درستی از آنچه که دوست دارید در طراحی لحاظ شود را به طراحان میدهد. شاید به نظر بینظیر باشد اما واقعیت دارد: "بهترین طراحی وقتی اتفاق میافتد که شما و طراح با هم کار می کنید."
۱۰- گزینههای خود را ارزیابی کنید
ارزیابی گزینههای آرم شما دشوار است، بنابراین از دوستان، مشتریان بالقوه و همکاران خود بازخورد بگیرید تا در تصمیم گیری به شما کمک کنند.
چه چیزی یک آرم خوب را میسازد؟
یک آرم خوب بلافاصله قابل تشخیص است، پیام نشان تجاری شما را منعکس میکند و باعث میشود شما برجسته شوید. یک "آرم کارآمد حرفهای" با هویت برند یکپارچه بوده و همخوانی کاملی دارد. فلذا اگر یک "آرم عالی" که بتواند در هر زمان و مکانی بدرستی کار کند، میخواهید، بایستی روی آن کار درست و فراگیری بکنید.
ویژگی یک آرم خوب:
> منحصر به فرد و متمایز است.
> به یادماندنی است.
> در هر اندازه و هرجای دیگر کار میکند.
> بازتاب هویت برند شماست.
> ماندگار است.
چند سوال کلی که میتوانید هنگام ارزیابی گزینههای آرم از خودتان بپرسید:
> آیا میتوانید در ۲ ثانیه بگویید که چیست؟ آیا مردم بلافاصله میفهمند موضوع تجارت شما چیست؟
> آیا ساده و به یاد ماندنی است؟ آیا مشتریان شما قادر به یادآوری آن خواهند بود؟
> آیا همه کاره است؟ آیا میتوان آن را بر روی تمام نیازهای برند خود اعمال کنید؟
> آیابه لحاظ زمانی ماندگار است، یا شما مجبورید طی دو سال آینده دوباره طراحی مجدد انجام دهید؟
> آیا منحصر به فرد است؟ آیا شما را از رقبای خود متمایز میکند؟
> آیا برای مخاطب هدف شما جذابیت دارد؟
مشخص است که نیازها و انتظارات نشان تجاری شما برای طراحی یک آرم بسیار متفاوت خواهد بود اگر شما لباس کودکان را میفروشید یا یک app با تکنولوژی بالا که بر روی تلفنهای مردم نصب میشود، نیازهای طراحی آرم تان فرق خواهد کرد و نمیتوان یک آرم سادهای را که روی لباس دوخته میشود با نشان یک آپ به یک شیوه طراحی کرد، اینجا صحبت از سلیقه شخصی نیست بلکه هدف طراحی چیزی است که برآیند برند شما بوده و آنرا تقویت کند.
۱۱- کارهایی که نباید در هنگام طراحی آرم انجام داد
برخی از تلههای معمولی وجود دارند که در سر راه طراحی منتظر شما هستند. در اینجا به چند نکته اشاره میکنیم که نباید انجام دهید:
> تسلیم کلیشههای حرفه خود نشوید، اگر شما یک دندانپزشک باشید حتما لازم است طرح دندان در نشان شما باشد؟ قطعا نه.
> خیلی پیچیده نکنید،" سادگی کلید یک آرم به یاد ماندنی (و قابل چاپ) است."
> سعی نکنید خیلی مدگرا باشید. روندهای خارقالعادهای وجود دارد اما آنها بیش از ۳ سال عمر نمیکنند.
> از غیر حرفهای استفاده نکنید، شاید دوست، پسر عمو یا یک کارورزی که بلد است با فتوشاپ کار کند کمی در هزینه شما صرفهجویی کند اما طرح با دوام و برآیند نشان محصول نخواهد شد.
۱۲- طراحی آرم خود را با نام تجاری تان ادغام کنید
حالا که میدانید چگونه یک آرم طراحی کنید، بعد آن چه باید کرد؟
زمانی که نشان خود را دارید، شما یک پایه ایدهآل برای تمام محصولات تجاری مورد نیاز تان ایجاد کردهاید؛ خواه "کارت ویزیت"، طراحی بسته بندی یا "طراحی وبسایت" باشد. با تنظیم لحن سبک، پالت رنگی، فونت و ظاهر کلی آن و احساس اینکه آرم شما نقطه شروع تضمین برند شما است و طراح شما قادر خواهد بود ظاهری یکپارچه برای شما ایجاد کند. و دقیقاً مانند آن، تجارت شما آماده است تا چهره جدید خود را به جهانیان نشان دهد!
آیا آماده هستید تا یک آرم عالی را بسازید؟
اگر اینگونه است با ما در تماس باشید.
نویسنده: Kris Decker و بازنویسی توسط Antonia Zimmerlich با کمی تغییر و ویرایش توسط رویای قرن ۲۱ام
[۱] رترو، بازگشت، رترو دیزاین = retro
در معنای لغوی نامی عمومی برای بیان فرهنگهای گذشته و قدیمی است. در طراحی نوعی بازگشت به گذشته و یادآوری نمادهای طراحی دورانی خاص است. نوع خاص رترو دیزاین، بازگشت به دوران مدرنیته و یادآوری سبکهای طراحی دوران ۱۹۳۰ تا ۱۹۸۰ (سبکهای دوران مدرنیته) است.
[۲] چیزی که بیشتر در بین فرهنگ عمومی جا افتاده است (بر فرض اینکه عموم مردم با این عبارت آشنا هستند) لباسها یا نشانههایی از گذشته را میگویند که دوباره مورد استفاده قرار گیرد، اما این تعریف بسیار گسترده است و هم استایل و هم لباس را در بر میگیرد.
مطالب پیشنهادی:
الگوهای چیدمان طراحی بر اساس حرکت چشم کاربر