قاعدتا برای هر شغلی فعالیت در عرصه فضای مجازی و حضور آنلاین همراه با دغدغه و اضطراب موفقیت و دیده شدن است.
فلذا باییستی برای حضور موثر در فضای سایبر از همان ابتدای کار مراقب ایرادات و لغزشهای احتمالی بود چراکه با برطرف نشدن اولین اشتباه اشتباهات بعدی نیز اجتناب ناپذیر خواهد بود، شما میتوانید با داشتن یک برنامه دقیق و همه جانبه از این امر جلوگیری نمایید.
ما در این پست قصد داریم ۵ نکته کلیدی را در راهاندازی وبسایت گوشزد نماییم.
۱- انتخاب دامنه
هنگام ساخت یک وبسایت اولین چالش شما انتخاب یک نام مناسب برای دامنه سایتتان میباشد.
انتخاب نام یک دامنه مناسب با توجه به فرصت طلبی افراد سودجو در ثبت دامنهها و فروش آن به قیمتهای گزاف کار را کمی پیچیده و گران کرده است، در انتخاب دامنه نباید از کلمات طولانی و دشوار استفاده کرد و بایستی ارتباط آشکاری با نام تجاری یا شرکت شما داشته باشد.
۲- url تان را ایمن کنید
فعال کردن ssl روش مناسبی برای حصول اطمینان و اعتبار وبسایت شما نزد مراجعه کنندگان خواهد بود.
کاربران هوشیار اطلاعات خود را در اختیار وبسایت هایی که اطمیان آنها را جلب نکرده باشد قرار نمیدهند ssl از هویت کاربران در برابر هک و سرقت بدون نیاز به اطلاعات زیاد با رمزگذاری دادهها محافظت میکند.
۳- یک طرح جذاب ایجاد کنید
در عصری که همه چیز مدرن شده است فضای سایبر شیوه اشتراک و مصرف محتوا را بصورت گسترده تغییر داده و کابر با انبوهی از اطلاعات و خدمات مواجه است.
فلذا برای جذب و حفظ کاربر بایستی قالبی بروز و جذاب بدون تکیه زیاد بر کلمات داشته باشید.
دارندگان وب سایت بایستی بتوانند فراتر از صفحه دکستاپ فکر کرده و شدت رقابت را در طراحی طرح خود در نظر داشته باشند و همچنین با توجه به افزایش کاربران تلفن همراه بایستی وب خود را با تلفن همراه نیز یکسان سازی و یکپارچه کنید پس در انتخاب cmsها دقت کافی را داشته باشید.
۴- استفاده از شبکههای اجتماعی
امروزه تقریبا قریب به اتفاق تمام کسانی که از فضای مجازی استفاده میکنند حداقل در یکی از شبکههای اجتماعی نیز حضور داشته و زمان قابل توجهی را در آنها صرف میکنند.
با توجه به نفوذ تلفنهای هوشمند در بین مردم امکان داشتن حضور فعال در بسیاری از شبکههای اجتماعی بصورت همزمان ممکن شده است به گونهای که میتوان با توجه به امکانات این شبکهها در هر زمان و هر مکان ارتباط خود را گسترش دهید.
شبکههایی که شما برای فعال بودن انتخاب می کنید باید شخصیت شرکت شما را منعکس کنند. به عنوان مثال ، برای داشتن یک تجارت با علاقه به طراحی ، هنر و مد ، داشتن یک حساب Pinterest یا یک فید جذاب در اینستاگرام، منطقی است، در حالی که یک شرکت بازاریابی شاید از داشتن یک حساب فعال در توئیتر سود بیشتری ببرد.
با این وجود سیستم عاملهای خاصی در شبکه های اجتماعی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژهای کنید. دو بازیکن اصلی در رسانههای اجتماعی، فیسبوک و توئیتر، به اندازه کافی متناسب هستند که ویژگیهای آنها را میتوان برای پاسخگویی به نیازهای مشاغل در طیف وسیعی از بخشها تنظیم کرد. فیسبوک و توئیتر محبوبترین سیستم عامل شبکههای اجتماعی در جهان را دارا میباشند، حفظ حضور پررنگ در هر دو این سایت برای ایجاد یک حضور قوی و قابل اعتماد در اینترنت امری ضروری به نظر میآید. جنبههای اصلی حفظ تصویر حرفهای شامل پاسخگویی به موقع به نظرات و پیامها و ارسال مطالب جالب و متنوع به صورت منظم (البته رایگان) است.
سایتی دیگر که برای ارائه تصویر حرفهای بسیار مهم میباشد LinkedIn است. LinkedIn به عنوان یک وب سایت کسب و کار، یک بستر منحصر به فرد را برای شرکتها بمنظور معرفی کسب و کار و تعامل با کاربران فراهم کرده است تا کارفرمایان بتوانند تصویر حرفهای از خود به نمایش بگذارند.
شرکتها در LinkedIn میتوانند از بستری که فراهم شده برای ایجاد صفحات استخدام و همچین بیان بیوگرافی خود بهره ببرند.
۵- قوام
ثبات برای ایجاد یک تصویر قوی و به یادماندنی مهم است. این امر نه تنها به حضور آنلاین شما بلکه در همه زمینههای تجارت شما نیز مربوط میشود. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، نام دامنه شما باید در تمام صفحات و شبکههای آنلاین شما یکسان و همانند نام شرکت شما باشد.
هنگام سازگاری، جنبه بصری سایت شما نیز بسیار مهم است؛ اگر کسب و کار شما دارای یک آرم قابل تشخیص، فونت، چیدمان و طرح رنگ یکنواخت باشد، بازدید کنندگان شما این عناصر را با شرکت شما به یاد خواهند آورد و به آنها پیوند میدهند.
نهایتا یک محتوای خوب نیاز به لحنی ساده، سبک و پیوسته با موضوع دارد، استفاده بیش از حد از اصطلاحات پیچیده و نامانوس باعث سردرگمی کابر شده و تصویر بدی در ذهن او بجا خواهد گذاشت.
مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر: