تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO

بازدید : 839

این مقاله جامع‌ترین پژوهش سال ۲۰۱۹ در خصوص کلمات کلیدی می‌باشد که در سر فصل‌های زیر ارائه شده است.

تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو

- مبانی تحقیق در مورد کلید واژه
- نحوه یافتن کلمات کلیدی
- نحوه تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
- نحوه استفاده از کلمات کلیدی
- آزمون تحقیق کلمه کلیدی

احتمالاً می دانید که تحقیق در مورد کلید واژه ها یکی از کارهای اساسی SEO است. اما ممکن است بپرسید: چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنم؟ و هنگامی که آنها را پیدا کردم چه کاری باید انجام دهم؟ در این راهنمای جامع، ما کل مراحل را به صورت مرحله به مرحله به شما خواهیم گفت. از خواندن آن لذت ببرید!


مبانی تحقیق در مورد کلید واژه

قبل از اینکه به ویژگی‌های خاص بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به اصطلاحات اساسی و ایده‌های مرتبط با تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO بپردازیم.

تحقیقات کلمه کلیدی چیست؟

تحقیقات کلمات کلیدی یک روش جستجوگرها در یافتن، تجزیه و تحلیل و استفاده از عباراتی است که مردم برای جستجوی اطلاعات در اینترنت استفاده می کنند.

به عبارت دیگر، دانشی است که برای آشنایی با زبان بازدید کنندگان بالقوه و استفاده از آن برای "بهینه‌سازی محتوا".

چرا تحقیقات کلمات کلیدی انجام می شود؟

زیرا یکی از مهمترین وظایف سئو و راهی عالی برای دستیابی به افراد بیشتر برای محتوای شماست.

چگونه می توان تحقیقات کلمات کلیدی را انجام داد؟

خوب، این چیزی است که این مقاله می‌خواهد در این زمینه به شما کمک کند.

نیازی به نگرانی نیست، تحقیقات کلمات کلیدی "دانش ساخت موشک" نیست. هنگامی که اصول را درک کرده و برخی از استراتژی‌های اثبات شده (و همچنین برخی نکات و ترفندهای مفید) را یاد گرفتید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

چه زمانی می توان تحقیق کلمه کلیدی را انجام داد؟

تحقیقات کلمات کلیدی معمولاً "اولین قدم بهینه‌سازی موتور جستجو" در هر وب‌سایت است.

معمولا، هنگامی که می‌حواهید:

* به دنبال موقعیت مناسب جدید هستید.
* به دنبال ایده‌های جدید محتوا هستید.
* بهینه‌سازی محتوای موجود.

چه کسی باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهد؟

هر صاحب وب‌سایت، وبلاگ نویس، بازاریاب آنلاین یا متخصص سئو.

تاریخچه مختصری از تحقیقات کلمات کلیدی

شیوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی کاربران در گذر زمان.

روش کار در دهه ۲۰۰۰، تحقیقات کلمات کلیدی اغلب به بازدید از Google Keyword Planner ، پیدا کردن کلمات کلیدی با "بالاترین حجم جستجو" و چیدن آنها در متن وب‌سایت بود.

کلمه کلیدی چیست؟

كليد واژه: هر كلمه يا عبارتي است كه يك کاربر براي يافتن اطلاعات خاصي در اينترنت وارد موتور جستجو مي كند.

رندان روزگار به خوبی از این روش سوءاستفاده کردند، گوگل در طول سال‌ها با به‌روزرسانی "الگوریتم‌های جستجو" به این کار پاسخ داد. هدف از این به‌روزرسانی‌ها این بود که بداند کاربران چه می‌خواهند تا با بهترین نتایج ممکن در خدمت آنها قرار گیرد.

مهمترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم که در نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی تأثیر گذاشته است:

Google Panda - محتوای سطحی، کم کیفیت و متن تکراری را مجازات کرده است.

Google Penguin - استفاده غیر طبیعی از کلمات کلیدی را مجازات کرده است.

Google Hummingbird - "جستجوی معنایی" را بهبود بخشیده و تمرکز خود را روی هدف جستجو قرار داده است.

به‌روز رسانی الگوریتم جستجوی گوگل

امروزه اکثر تحقیقات کلمات کلیدی برای پیدا کردن "کلمات کلیدی صحیح" و قرار دادن آنها در مکان‌های "مناسب" است.

گوگل در درک آنچه مردم به دنبال آن هستند، بهتر و بهتر می‌شود. هدف اصلی آن نیز ارائه مطالبی است که بهترین نیازهای آنها را برآورده می‌کند.

Google RankBrain

RankBrain جزء الگوریتم گوگل مبتنی بر "هوش مصنوعی" است.

چند سالی طول کشید تا به طور کامل اجرا شود. در سال ۲۰۱۵ ، گوگل اعلام کرد که RankBrain سومین عامل مهم رتبه‌بندی است .

رنک‌برین ۲ چیز را درک می‌کند:

۱- نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجوی ارگانیک.

۲- هدف جستجو؟

به عبارت دیگر مثل گذشته پیدا کردن یک "کلمه کلیدی ایده‌ال" مبنای کار نبوده و بررسی "کلمات کلیدی موضوعی" اهمیت بیشتری یافته است. در این خصوص، درک مخاطب و محتوا به روشی پیچیده‌ای انجام می‌شود.

به عبارت ساده - اگر موضوع به خوبی پوشش داده شود، می‌تواند برای کلمات کلیدی که حتی در متن از آنها استفاده نکردید، رتبه بندی شود! باور نمی‌کنید؟ بسم‌الله، آزمایش کنید.

این بدان معنا نیست که تحقیقات کلمات کلیدی دیگر مهم نیست، کاملاً برعکس، نوع کار کمی متفاوت از گذشته به نظر می‌رسد.

مراحل تحقیقات کلید واژه

به منظور استفاده از این راهنما، من کل مراحل را به ۳ مرحله اصلی تقسیم کرده‌ام:

۱- یافتن کلمات کلیدی
۲- تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
۳- استفاده از کلمات کلیدی 

مراحل تحقیقات کلید واژه

بیایید جزئیات هر مرحله را بررسی کنیم.


نحوه یافتن کلمات کلیدی

برای نوشتن مطالب مفید که نیازهای علاقه‌مند به صفحه شما را پوشش دهد، باید بدانید که آنها به دنبال چه چیزی هستند.

اولین توصیه من درباره تحقیق در مورد کلید واژه این است: حیطه خود را بشناسید!

تحقیقات کلمات کلیدی به شما امکان می‌دهد درک عمیق‌تری از موضوعات فرعی و مضامین تکرار شده در حیطه خود داشته باشید.

در این فصل، ابزارها و سیستم عامل‌های زیر را که در آن می‌توانید کلمات کلیدی را پیدا کنید، پوشش می‌دهم:

Google Keyword Planner | Keyword tools | Google suggestions | AnswerThePublic | YouTube | Google Search Console | Reddit | Quora | Forums | Amazon | Feedly

بیایید فکر کنیم شما یک وبلاگ در مورد پیاده‌روی دارید. لازم نیست یک نابغه باشید که بدانید یکی از کلمات کلیدی که برای رتبه‌بندی می‌خواهید "پیاده‌روی" یا "قدم زدن" است .

مسئله این کلمات کلیدی (که گاهی به آن "کلمات کلیدی کوتاه" می‌گویند، گرچه نام آن واقعاً معنی ندارد) این است که آنها به طور طبیعی رقابت بسیار بالایی دارند.

اما اگر به صفحه‌ها با دقت عمق بیشتری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که افراد علاقمند به پیاده‌روی ممکن است از کلمات کلیدی مانند:

" ساعت GPS با مانیتور ضربان قلب"
" بهترین برنامه اندرویدی برای مکان‌یابی"
"چقدر طول می‌کشد تا مسیر "آپالاچیان تریل" را پیمود"
"پیاده‌روی چند کالری می سوزاند"

همه اینها به اصطلاح "کلمات کلیدی با دم بلند" هستند. یک کلمه کلیدی با دم بلند دارای این خصوصیات است:

شامل ۳ یا بیشتر کلمه است.
از حجم جستجوی کمتری برخوردار است اما معمولاً رقابت کمتری نیز دارد.
خاص‌تر = دارای نرخ تعامل و تبدیل بالاتری است.

نمودار استفاده از کلمات کلیدی

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، بازدید کننده‌هایی که از طریق کلمات کلیدی با دم بلند می‌آیند، ممکن است سهم قابل توجهی از کل ترافیک ارگانیک شما را نشان دهند.

فضای مجازی مکانی برای ارائه اطلاعات، پاسخ به سؤالات و حل مشکلات است.

"هدف استراتژی محتوای شما" باید پاسخگویی به تمام سؤالاتی که در مورد حیطه شما می‌تواند باشد، باشد. کلمات کلیدی با دم بلند راهی عالی برای پیدا کردن آنها است.

نکات حرفه‌ای: کلمات کلیدی با دم بلند نشانگر موضوعات فرعی خاصی در حیطه شما هستند. این بدان معنا نیست که محتوای شما همیشه باید از الگوی ۱ کلید واژه دم بلند = ۱ پست وبلاگ، پیروی کند.

تقریباً ترکیب‌های نامحدود دم بلند برای یک موضوع وجود دارد. ایجاد پست برای هر یک از آنها غیرممکن خواهد بود، درعوض، می‌توانید یک محتوا با فرم طولانی ایجاد کنید که کل مبحث و رتبه‌بندی کلمات کلیدی با دم بلند را به طور طبیعی در بر داشته باشد. در مورد استفاده صحیح از کلمات کلیدی در فصل ۴ بیشتر خواهیم گفت.

بیایید به چند مکان نگاهی بیندازیم که می‌تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی که افراد هنگام بحث در مورد موضوعات مرتبط با آن استفاده می‌کنند، کمک کند.

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل Google Keyword Planner

"برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل" مدتهاست که برای بسیاری از افراد ابزاری رایگان(البته برای هموطنان ما هم پولی و هم تحریم است) برای کلیدواژه است.

با گذشت زمان، تحقیقات کلمات کلیدی پیچیده‌تر شده است. امروزه بیشتر سئوها GKP را با ابزارهای پیشرفته‌تر جایگزین کرده‌اند.

برای استفاده از این ابزار، باید یک حساب گوگل ادز ایجاد کنید (اگر در حال حاضر یک حساب گوگل داشته باشید، زیاد طول نخواهد کشید).

پس از ثبت نام ، به Tools - Keyword Planner بروید.

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

یافتن "کلمات کلیدی جدید" را انتخاب کرده و کلید واژه‌های کانونی را برای دریافت پیشنهادات وارد کنید.

پس از آن لیستی از کلمات کلیدی مرتب شده براساس ارتباط با کلید واژه صلی را مشاهده خواهید کرد.

گوگل کیورد پلنر ابزاری عالی است که داده‌های ارزشمند بسیاری را برای فعالیت‌های PPC (تبلیغات کلیکی) ارائه می‌دهد.

برای سئو، صدها ایده کلمه کلیدی را ارائه می‌دهد اما یک ابزار کلمه کلیدی را به طور کامل جایگزین نمی‌کند.

تا زمانی که شما این دو چیز را رعایت می‌کنید می‌تواند مفید باشد:

۱- حجم جستجو اغلب براساس کلمات کلیدی نزدیک گروه‌بندی می‌شوند. همچنین، شما تنها میزان جستجو را خواهید دید (به عنوان مثال ۱ K - ۱۰ K) مگر اینکه پول کافی در تبلیغ گوگل خرج کنید.

۲- گوگل کیورد پلنر بخشی از گوگل ادز (قبلاً گوگل ادوردز) است. ستون رقابت آن دشواری ارگانیک را نشان نمی‌دهد ، فقط رقابت در مبارزات تبلیغات کلیکی است.

برنامه ریز "کمات کلیدی جدید" گوگل: سئو و تبلیغات کلیکی چیست؟

ابزار تحقیق کلید واژه Keyword research tools

متداول ترین روش برای یافتن "فرصت‌های کلیدی"، استفاده از ابزار تحقیق برای کلید واژه‌ها است. ابزارهای بسیاری در بازار وجود دارد، بعنوان مثال: KWFinder ، KeywordTool ، Long Tail Pro و ...

ممکن است بپرسید، آیا لازم است برای استفاده از ابزار تحقیق در مورد کلید واژه هزینه کنم؟

البته پاسخ به موارد زیادی بستگی دارد، اما من توصیه می‌کنم:

"اگر از وب‌سایت یا وبلاگ خود به هر طریق پول در می‌آورید، ابزار تحقیق کلید واژه (یا به طور کلی یک ابزار جستجوگر) یک سرمایه‌گذاری عالی است که ارزش‌افزوده با خود به همراه می‌آورد."

مهمترین مزیت استفاده از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی حرفه‌ای:

* باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود (صدها ایده کلمات کلیدی را به معنای واقعی کلمه با یک کلیک دریافت می‌کنید).

* داده‌هایی را که شما در جای دیگری پیدا نمی‌کنید (مانند مشکل کلمه کلیدی، حجم جستجو ، داده‌های صفحات جستجو) ارائه می‌دهد.

* مزیت رقابتی به شما می‌دهد (در برابر کسانی که از هیچ ابزاری برای کلید واژه استفاده نمی‌کنند).

من اشاره کردم که هر تحقیق در مورد کلمات کلیدی معمولاً شامل سه مرحله اصلی است: یافتن، آنالیز کردن و استفاده از کلمات کلیدی. با استفاده از ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی، شما هم مرحله اول و هم مرحله دوم را پوشش می‌دهید .

دو روش اساسی برای استفاده از تحقیق یک ابزار کلیدواژه وجود دارد:

۱- جستجو بر اساس کلمه کلیدی کانونی

۲- تحقیق مبتنی بر رقبا

۱- جستجو بر اساس کلمه کلیدی کانونی  (seed keyword)

همانطور که در تیتر پیشنهاد شد، این روش با کلمه کلیدی کانونی شروع می‌شود. این می‌تواند هر عبارتی که موضوع را توصیف کند باشد.

فرضا اگر می خواهید محتوایی در خصوص دستگاه‌های قهوه‌ساز تولید کنید کافی است کلید واژه دستگاه‌های قهوه را وارد ابزار کنید.

توجه: وقتی در مورد ابزارهای تحقیق در مورد کلید واژه صحبت می‌کنم ، از KWFinder به عنوان ابزاری برای مثال در این راهنما استفاده خواهم کرد. این ابزار هر دو کلمه کلیدی کانونی(ا اصلی) و تحقیقات کلمات کلیدی رقیب را پشتیبانی می‌کند.

پیشنهادها مبتنی بر ارتباط موضوعی و نیز ویژگی autocomplete - کلید واژه‌های حاوی کلمه کلیدی اصلی و کلمه(های) دیگر هستند.

علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، یک ابزار با کیفیت "معیارهای سئو" را ارائه می‌دهد که به شما در تجزیه و تحلیل و انتخاب کلمات کلیدی مناسب کمک می‌کند.

جستجوی کلمه کلیدی خاص برای بدست آوردن رتبه آن

جستجو بر اساس کلمه کلیدی کانونی در KWFinder

می‌توانید به سرعت حجم دقیق جستجو، مشکل کلمه کلیدی و صفحه نتایج جستجو (SERP) را بررسی کنید.

در فصل بعد درباره معنای این معیارها و روش‌های تحلیل کلمه کلیدی صحبت خواهیم کرد.ان‌شاءالله.

۲- تحقیقات کلمات کلیدی مبتنی بر رقبا

تحقیقات "کلمات کلیدی رقیب" یکی از با ارزش‌ترین ویژگی‌های ابزارهای کلیدی است.

چرا؟ چون پیدا کردن دستی کلمات کلیدی رقبا کار بسیار خسته کننده‌ای است. شما به معنای واقعی کلمه باید صفحه به صفحه وب رقبای خود را با دقت بررسی و کلمات کلیدی آنها را حدس بزنید. این کار به تلاش و تمرکز زیادی احتیاج دارد.، اما این کار با استفاده از ابزار مناسب فقط با چند کلیک انجام می‌شود.

دو روش اساسی برای انجام آن وجود دارد:

الف: دامنه رقیب خود را بررسی کنید تا ایده‌های جدیدی در مورد موضوع دریافت کنید.

بررسی کلمات کلیدی رقیب موجب می‌شود ایده‌های جدیدی یافته و با استفاده از آنها، رتبه وب‌سایت خود را بهتر کنید.

در مثال زیر، من وارد وبلاگ محبوب homegrounds.co در حوزه قهوه شده‌ام . ابزار، لیستی از صدها کلمه کلیدی را نشان می‌دهد که موجب رتبه‌بندی این وب سایت شده است.

به همین سادگی.

بررسی کلمات کلیدی از روی دامین خاص

ب: برای دریافت ایده‌های كليد واژه برای موضوع خاص  نشانی اینترنتی مخصوص آنرا بررسی کنید.

این تکنیک معمولاً در صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از قبل موضوعی در ذهن داشته باشید. بیایید فرض کنیم می‌خواهید برای وبلاگ قهوه خود مطلبی در مورد "قهوه روی آن بریزید" بنویسید.

کافی است کلمه کلیدی را در گوگل وارد کنید و ببینید چه کسی در آن رتبه‌بندی می‌شود. اگر شما نیستید پس رقیب شماست.

جستجوی کلمات کلیدی خاص برای بدست آوردن رتبه آن

هنگامی که رقیب را پیدا کردید ، فقط آدرس دامنه مقاله وی را وارد کنید، می‌توانید کلمات کلیدی دیگری را مشاهده کنید که مقاله در آن قرار دارد. همه آنها کلمات کلیدی هستند که به موضوع اصلی شما نزدیک هستند.

جستجو بوسیله لینک مقاله برای بررسی کلمات کلیدی

در تصویر، می‌بینید که یک مقاله در مورد "قهوه روی آن بریزید" با سایر اصطلاحات مرتبط از جمله:

* "در چه دمایی قهوه را بریزیم"
* "چرا از صافی استفاده کنیم"
* "دستورالعمل‌های ریختن قهوه"
* "چه چیزی ریخته است"

همه آنها کلمات کلیدی هستند که می‌توانید در محتوای خود استفاده کنید.

خیلی جالبه، درسته؟

پیشنهادات گوگل  Google suggestions

گوگل بسیاری از پیشنهادات کلمات کلیدی را به طور مستقیم در جستجوی شما ارائه می‌دهد تا به مردم کمک کند تا مرتبط‌ ترین نتایج را پیدا کنند.

بیایید نگاهی بیندازیم به ۳ ویژگی مورد استفاده در یافتن ایده‌های جدید کلید واژه:

تکمیل خودکار (Autocomplete)

احتمالاً متوجه شده‌اید که گوگل سعی می‌کند سؤالات جستجوی مرتبط را مستقیماً در فرم جستجو پیشنهاد دهد. از آنجا که اینها مبتنی بر جستجوهای واقعی توسط افراد است، می‌توانند الهام‌بخش خوبی برای "کلمات کلیدی مناسب" باشند.

با وارد کردن کلید واژه اصلی خود در جستجوی گوگل شروع کنید و حروف (یا اعداد) را برای دیدن پیشنهادات اضافه کنید.

بررسی انواع کلمات کلیدی کلید واژه کانونی

ما می‌توانیم ترکیب‌های مختلفی را امتحان کنیم:

- بازاریابی ایمیل a ، b ، c…
- بازاریابی ایمیل ، ab ، ac ، آگهی…
- بازاریابی ایمیل ۰، ۱، ۲ …
- بهترین بازاریابی ایمیل…

مردم نیز می‌پرسند People also ask

یكی از ویژگی‌هایی كه می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل پیدا كنید قطعه به اصطلاح "مردم نیز می‌پرسند" است. بیشتر برای سؤالات نمایش داده می‌شود و سوالات مرتبط دیگری را پیشنهاد می‌کند.

بررسی

اینها می‌توانند الهام‌بخش کلمات کلیدی از نوع سوال با دم بلند باشند.

نکته : علاوه بر گوگل، تقریباً تمام موتورهای جستجو سایر پیشنهادات و اصطلاحات مرتبط خود را ارائه می‌دهند. ممکن است بسیاری از کلمات کلیدی را که در گوگل پیدا نکردید دریافت کنید، ارزش دیدن و بررسی را دارد. می‌توانید یاهو، بینگ یا داک‌داک‌گو(DuckDuckGo) را امتحان کنید.

پاسخ دهید AnswerThePublic

حتی روش آسان‌تر برای استخراج پیشنهادات کامل نیز انجام این کار به صورت خودکار است. یکی از ابزاری که این کار را به صورت رایگان انجام می‌دهد AnswerThePublic است .

فقط کلید واژه اصلی خود را وارد كنيد، پيشنهادات كامل از گوگل و بينگ را براي هر حرف از حروف الفبا توليد مي‌كند.

پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از سایت

ویژگی که من بیشتر از همه دوست دارم، تولید پیشنهادات کلمات کلیدی بر اساس:

* کلمات سؤالی (چه موقع، چگونه، کجا، چه چیزی، می‌توانند، اراده خواهند کرد ...)
* عبارات (برای، بدون، به، با، ...)
* مقایسه کلمات (مانند، در مقابل، و، یا، ...)

پیشنهاد کلمات کلیدی برای طراحی سایت

پیشنهادات کلیدی برای "طراحی سایت" بر اساس کلمات مقایسه‌ای

نکته حرفه‌ای: اگر شما طرفدار بزرگ تجسم دایره پیش فرض نیستید، می‌توانید کلمات کلیدی را به عنوان یک لیست نیز بارگیری کنید.

پیشنهادات یوتیوب 

YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است.

اگرچه تحقیقات کلمات کلیدی این پلتفرم ویژگی‌های خاص خود را دارد، می‌تواند برای تحقیقات کلمات کلیدی گوگل نیز مفید باشد.

هزاران جستجو در پشت موضوعات معروف وجود دارد. شانس زیادی وجود دارد که کلمات کلیدی محبوب از یوتیوب حجم جستجوی بالایی را نیز در گوگل داشته باشند.

بیایید مثالی بزنیم.

اگر در یوتیوب "طراحی سایت" را جستجو کنیم، یک ایده واضح و کلیدی در عنوان یکی از نتایج ویدیو - "طراحی وب‌سایت در ۳۰ ثانیه" را پیدا می‌کنیم .

نمایش جستجوی کلمه کلیدی

آنالیز کلمه کلیدی

بررسی سریع حجم جستجو به ما می‌گوید که این عبارت در جستجوی گوگل نیز محبوب است.

روش دیگر استفاده از ویژگی تکمیل خودکار یوتیوب (Autocomplete YouTube) است.

هنگامی که به دنبال ویدیو در یوتیوب هستید، معمولاً افراد از نمایشگرهای جستجو استفاده می‌کنند که بیشتر به صورت عملی طراحی شده‌اند.

اگر پیشنهادات خودکار گوگل و یوتیوب را با یکدیگر مقایسه کنید، می‌توانید ببینید که آنها متفاوت هستند.

برخی از ابزارهای مفید مانند "KTD" وجود دارند که نتایج خودکار را به صورت جزیی‌تر لیست می‌کنند.

نکته: شما می‌توانید کلمات کلیدی یوتیوب را به یک ابزار کلید واژه برای دیدن حجم جستجو و مقادیر مشکل کلیدواژه وارد کنید.

آنالیز حجم و مشکل جستجوی کلمه کلیدی یوتیوب

کنسول جستجوی گوگل Google Search Console

یک راه عالی برای یافتن کلمات کلیدی بسیار مناسب، بررسی میزان رتبه‌بندی، کنسول جستجوی گوگل است.

اگر مقاله قبلاً برای برخی از کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده باشد، احتمال زیاد وجود دارد که عبارت‌های بلند و طولانی دیگری را نیز پیدا کنید.

بیایید به ۲ روش برای یافتن کلمات کلیدی با بهترین پتانسیل نگاهی بیندازیم:

۱- بررسی کلمات کلیدی با رتبه خوب اما کلیک‌خور کم

کلمات کلیدی با تعداد زیاد با رتبه بالا و تعداد بسیار پایین کلیک ممکن است نشان دهد که یک پتانسیل ترافیکی بزرگ وجود دارد اما شما به اندازه کافی از رتبه بالا برخوردار نخواهید شد.(یا شما برای مدت‌زمان کوتاهی رتبه‌بندی میشوید).

توجه: این امر در مورد کلمات کلیدی شما در رتبه دوم یا پایین صفحه جستجوی موتور جستجو صدق می‌کند. اگر در رتبه 1 SERP قرار بگیرید، اما کلیک‌ها بسیار کم باشد، مسئله‌ای با نرخ کلیک پایین است.

به کنسول جستجوی خود بروید و در بخش عملکرد، نتایج جستجو را انتخاب کنید.

می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را با دامنه (در پیش فرض آن نیست به قسمت تنظیمات بروید) بررسی کنید.

یا می‌توانید به صفحات مراجعه کنید، یک نشانی اینترنتی خاص را انتخاب کرده و سپس برای دیدن کلمات کلیدی که با آن نشانی اینترنتی در رتبه شما قرار دارند، کلیک کنید.

استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن کلمات کلیدی

در مرحله بعد، نتایج را بر حسب تعداد برداشت‌ها مرتب کنید. شما باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که می‌توانند با محتوای شما مرتبط باشند اما تعداد کلیک‌های کمی دارند.

چه باید کرد؟

کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که آیا ارزش این تلاش را دارند (به ویژه از نظر حجم جستجو و مشکل - فصل سوم را ببینید).

اگر این کار را انجام شود، ما می‌توانیم بهینه‌سازی مقاله را برای این کلمات کلیدی بهینه کنیم.

۲- بررسی کنید که چرا در SERP 2 یا ۳ رتبه‌بندی شدید

با بررسی میانگین موقعیت برای نمایش داده شد، می‌توانید متوجه شوید که در دسته ۲ یا 3 SERP برای کلمات کلیدی که تمرکز اصلی مقاله نبوده‌اند، رتبه‌بندی کرده‌اید و با این حال، برداشت و کلیک برای شما به ارمغان می‌آورد.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که موقعیت میانگین را در بخش عملکرد(Performance) انتخاب کنید (به صورت پیش‌فرض نمایش داده نمی‌شود). سپس پرسش‌هایی از این بعد را دسته‌بندی کنید.

بررسی رتبه و تاثیر کلمات کلیدی در serp2&3 از نظر جذب ترافیک و‌ب‌سایت

اگرچه به هیچ وجه دقیق‌ترین روش برای مشاهده رتبه‌بندی شما نیست، اما به شما کمک می‌کند تا نتیجه کم رنگی را در میان کلمات کلیدی که قبلاً برای آنها رتبه‌بندی کرده‌اید، پیدا کنید.

فرض کنیم شما مقاله‌ای در مورد انواع مختلف دستگاه‌های قهوه نوشتید.

در کنسول جستجو، کلمه کلیدی "ساخت ۴ فنجان قهوه" را با موقعیت متوسط ​​حدود ۲ یا 3 SERP پیدا می‌کنید.

از آنجا که کلمه کلیدی مرتبط است و از حجم جستجوی جامعی برخوردار است، می‌تواند منبع خوبی برای ترافیک وبلاگ شما باشد.

جستجوی کلمات کلیدی مقالات مرتبط

دو کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

۱- شما می‌توانید مقاله فعلی را برای تاکید بیشتر بر کلمه کلیدی بهبود بخشید. (با این حال، شما احتمالاً نمی‌خواهید چنین مطلبی را در یک مقاله کلی پوشش دهید.)

۲- می‌توانید یک نوشته جدید با هدف "بهترین راه ساخت ۴ فنجان قهوه" نوشته و آن را از مقاله اصلی لینک دهید.

با یک مقاله با کیفیت اختصاص‌ داده‌ شده به موضوع، شما شانس بالایی برای رتبه‌بندی کلمه کلیدی در موقعیت بهتری نسبت به پست کلی دارید..

Reddit

رددیت یکی از بزرگترین انجمن‌های آنلاین است که تقریباً هر موضوعی را که می‌توانید تصور کنید را پوشش می‌دهد. به این ترتیب، می‌تواند مکانی عالی برای یافتن افراد علاقمند به حیطه شما و کشف مباحث مورد بحث باشد.

بیایید فکر کنیم حیطه شما در حال بهبود است (من هنگام نوشتن این راهنما جایگاهم را پیدا کردم و فکر می‌کنم سرگرمی بازنشستگی‌ام را پیدا کرده باشم).

در ابتدا به دنبال اطلاعات مربوط به آشیان بوم‌شناختی خود بگردید. همانطور که می‌توانید ببینید، حتی یک موقعیت خاص که شامل هزاران دنبال‌کننده در فرهنگ‌های مختلف است. دارد.

استفاده از تالارهای گفتگو جهت پیدا کردن ایده‌های جدید

می توانید یک Subreddit خاص انتخاب کنید و به محبوب‌ترین پست‌ها نگاه کنید. از طرف دیگر، می‌توانید پست‌های نوع سؤال را درون Subreddit جستجو کنید.

اصطلاحاتی که می‌توانید استفاده کنید:

* "سوال"
* "چگونه می‌توانم"
* "چطوره"
* "پیشنهادات"
* "نکات"

سوالات مختلفی راجع به حیطه خود پیدا خواهید کرد. آنها می‌توانند براساس آنچه مردم بصورت آنلاین درباره آن بحث می‌کنند، الهام بخش مطالب بعدی شما باشند.

نکته: می‌توانید از یک ابزار رایگان به نام Keyworddit استفاده کنید تا کلمات کلیدی مکرر را از زیربنای مورد علاقه خود استخراج کنید.

آنالیز کلمات کلیدی با استفاده ا ابزار  Keywords

سریع و عملی، درسته؟

Quora

Quora یک سکوی محبوب سوال‌پایه دیگر است. همانطور که قبلاً اشاره کردم، هر پرسش مکرر می‌تواند به عنوان یک "کلید واژه دم بلند" تلقی شود.

در اینجا نحوه یافتن محبوب‌ترین سؤالات برای یک حیطه خاص آورده شده است:

بیایید تصور کنیم حیطه کاری شما بازاریابی ایمیل است . ابتدا باید صفحه موضوع را در Quora پیدا کنید. فقط کلید واژه اصلی خود را تایپ کنید و نتیجه مناسب را انتخاب کنید.

شما به صفحه موضوع خواهید رسید - بیش از ۷۵۰k دنبال کننده، بسیار خوب. در پنل سمت راست، لیستی از موضوعات مرتبط را مشاهده خواهید کرد که ممکن است برای کشف بیشتر موضوع مفید باشد.

اگرچه نمی‌توان سوالات را بر اساس محبوبیت در Quora رتبه‌بندی کرد، اما می‌توانید بر روی سه نقطه کلیک کنید و "همه سوالات" را انتخاب کنید.

لیستی از کلیه سوالات درون موضوع نمایش داده می‌شود. اکنون می‌توانید از طریق آنها جستجو کرده و به دنبال افرادی باشید که بیشترین تعداد دنبال کننده/ پاسخ را دارند.

در مثال زیر، ما می‌بینیم که سوال " بهترین رو برای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی چیست؟ "۲۴۶ دنبال‌کننده دارد. شما یک موضوع کاملاً محبوب در موقعیت خود پیدا کردید.

استفاده از ابزار quora

البته، لازم نیست فقط به پر طرفدارترین سؤالات توجه کنید.

"قیف بازاریابی چیست؟" یک مثال عالی از پرس و جو است که به صورت همزمان به عنوان سوال و کلمه کلیدی عمل می‌کند.

صدها پرس و جو مانند این وجود دارد، فقط کافیه وارد Quora شده و بررسی کنید.

تالارهای تخصصی Niche forums

اگرچه انجمن‌ها مانند گذشته محبوب نیستند، اما اشکال مختلف "تالارهای موضوع محور" متداول زنده مانده است.

برای یافتن تالارهای مربوط به موضوع خود می‌توانید از این سؤالات جستجو استفاده کنید:

* "فروم کلمات کلیدی "
* " کلمه کلیدی " + "فروم"
* " کلمه کلیدی " + "Forum"

جستجوی تالارهای گفتگو برای ایده‌های جدید

نکته: به تعداد پست‌ها، نظرات و تاریخ‌های آخرین ارسال مراجعه کنید تا مشخص شود، آیا این انجمن فعال است یا خیر؟

با تعمق در یک گروه خاص، می‌توانید موضوعات و "ایده‌های کلمات کلیدی" زیادی را بر اساس مباحثی که افراد به طور فعال در مورد آنها صحبت می‌کنند بیابید.

اگر یک تالار گفتگوی تخصصی را دیدید که به نظر می‌رسد مستقیم از دهه ۹۰ آمده است، با هزاران موضوع و آخرین ارسال از یک ساعت پیش، یک گوهر پیدا کرده‌اید.

آمازون

آیا می‌دانید که آمازون موتور جستجوی خودش را دارد به نام A9؟

به طور مشابه با گوگل و یوتیوب، داده‌های مربوط به نمایش داده شدگان جستجو را جمع‌آوری می‌کند و پیشنهادات خودکار ارائه می‌دهد.

می‌توانید به صورت دستی آنها را جستجو کنید یا از یکی از بسیاری از ابزارهای رایگان که به طور خودکار انجام می‌شود استفاده کنید.

ارتباط پیشنهادات براساس نرخ تبدیل محصول و رفتار مشتری است.

این کلمات کلیدی ممکن است به ویژه برای مطالبی که قصد تراکنش دارند مفید باشد.

آیا شما یک بازاریاب وابسته هستید؟ صاحب فروشگاه تجارت الکترونیک؟

آمازون را فراموش نکنید.

ویکی‌پدیا

ویکی پدیا منبع خوبی برای کلمات کلیدی نیز هست. می‌توانید از یک مبحث گسترده‌تر به موضوعات ریز بروید. مرور از طریق فهرست مطالب و زیر فصل راهی عالی برای انجام آن است.

در اینجا نمونه‌ای از جستجو که از یک کلمه کلیدی گسترده به یک موضوع بسیار خاص می‌رود:

ورزش (موضوع اصلی) - تناسب اندام (زیرنویس) - آمادگی جسمانی (مقاله) - ورزش هوازی (مقاله) - انواع ورزش هوازی (فصل) - قایقرانی داخل ساختمان (مقاله) - تکنیک‌های قایق‌رانی داخل ساختمان (فصل)

من از یک موضوع گسترده مانند ورزش به یک موضوع خاص، کلمه کلیدی خاص مانند تکنیک‌های قایق‌رانی داخلی در عرض چند دقیقه رسیدم.

استفاده از ویکی‌پدیا جهت یافتن ایده‌های جدید

برای برخی از موضوعات بزرگ، می‌توانید یک جدول جامع از خرده موضوعات مرتبط با آن در پایین صفحه ویکی‌پدیا پیدا کنید. این می‌تواند بینش خوبی در مورد ساختار و عمق موضوع به شما بدهد.

نکته آخر اینکه می‌توانید از یک ابزار رایگان (مانند این karooya) استفاده کنید (البته به زبان فارسی خدمات نمی‌دهد)که ایده‌ها و کلمات کلیدی مربوط به ویکی‌پدیا را برای شما ترسیم می‌کند و منبع

عظیمی از "ایده‌های کلمات کلیدی"، در دست خواهید داشت.

Feedly

راه دیگر برای به دست آوردن بسیاری از ایده‌های موضوعی، تنظیم یک فید RSS (این ابزار رایگان نیست) برای به روزرسانی در مورد مطالب جدید از بهترین وبلاگ‌های صنعت شما است.

می‌توانید با وارد کردن مبحث خود و دنبال کردن بهترین وبلاگ در حیطه خود شروع کنید:

هر روز خلاصه‌ای از مطالب جدید منتشر شده در وبلاگ‌هایی را که دنبال کرده‌اید مشاهده خواهید کرد.

هر عنوان می‌تواند به عنوان منبع جداگانه‌ای برای یافتن "ایده‌های محتوا و کلمات کلیدی" مورد استفاده قرار گیرد که می‌توانید در وب‌سایت خود روی آنها کار کنید.

البته بسیاری از مکان‌های دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند منبع الهام از کلمات کلیدی باشد. فقط به دنبال مکان‌هایی باشید که افراد از حیطه شما بصورت آنلاین جمع شوند. به اینها سر بزنید:

* موضوعات توییتر
* گروه‌های فیس‌بوک
* سیستم عامل‌های محتوا
* و غیره.

ایده‌های کلمات کلیدی را می‌توان در همه جا یافت. اما همه کلمات کلیدی برابر نیستند.

چگونه آنها را تجزیه و تحلیل کنیم تا مواردی را که ارزش هدف‌گذاری دارند را پیدا کنیم؟

بیایید نگاهی به فصل سوم بیندازیم.


نحوه تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی How to analyze keywords

حال که ده‌ها ایده کلمه کلیدی دارید‌، وظیفه اصلی شما انتخاب مواردی است که بیشترین ارزش را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما که نمی‌خواهید صدها کلمه کلیدی را بهینه کنید، درست است؟

سه جنبه اساسی برای در نظر گرفتن وجود دارد؛ محبوبیت، قابل رتبه‌بندی و اهمیت کلمه کلیدی.

من دوست دارم از این سه جنبه به عنوان ۳ پایه استفاده کنم، بنابراین آنرا "Tripod Rule of Keyword of Research" نامیدم.

خصوصیات کلید واژه ایده‌آل

چرا سه پایه؟ زیرا فقط در صورت ثابت ماندن هر سه پا، تعادلش حفظ می‌شود. همین اصل در مورد هر کلمه کلیدی نیز صدق می‌کند:

* اگر یک کلمه کلیدی از حجم جستجوی بالا و رقابت کم برخوردار است اما به محتوای شما ربطی ندارد، گوگل صفحه شما را برای کلمه کلیدی نشان نمی‌دهد.
* اگر رقابت کم باشد و کلمه کلیدی مرتبط باشد اما حجم جستجوی آن کم، ترافیکی نخواهید داشت.
* اگر حجم جستجو و ارتباط آن خوب است، اما رقابت خیلی زیاد است، نادیده گرفتن رقبای خود دشوار خواهد بود.

... همه ما می‌دانیم اگر یکی از پاها را بگیرید، چه اتفاقی برای سه پایه می‌افتد!

سقوط سه‌پایه بدلیل نبود یکی از پایه‌ها

بیایید نگاهی دقیق تر به این ۳ اصل بیندازیم:

۱- محبوبیت کلمه کلیدی Popularity of the keyword

محبوبیت کلمه کلیدی معمولاً به معنای حجم جستجو است، چند نفر این عبارت را جستجو می‌کنند. معمولاً براساس ۱۲ ماه گذشته به صورت میانگین ماهانه محاسبه می‌شود.

دو منبع اساسی از داده‌های حجم جستجو وجود دارد که در ابزار تحقیق کلمه کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد:

* داده‌های گوگل - داده‌های حجم جستجو از پایگاه داده Google Keyword Planner
* داده‌های Clickstream - داده‌های حجم جستجو بر اساس رفتار کاربران اینترنت (جمع‌آوری شده از پسوندهای مرورگر، افزونه‌ها و غیره)

ابزارهای مختلف کلید واژه، از منابع مختلف و روش‌های مختلف پردازش داده‌ها استفاده می‌کنند. در نتیجه، ممکن است اختلافاتی در مقادیر حجم جستجو وجود داشته باشد.

هر دو منبع جوانب مثبت و منفی خود را دارند و هیچکدام ۱۰۰% دقیق نیستند.

توجه: فراموش نکنید که محتوای مکتوب به احتمال زیاد برای بسیاری از کلمات کلیدی دیگر نیز رتبه‌بندی می‌شود و میزان جستجوی کل بیشتری خواهد داشت. اسیر حجم جستجو نباشید بلکه از آنها بعنوان سرنخ استفاده کنید.

همچنین باید با بررسی روند علاقه طولانی مدت کلمه کلیدی، به محبوبیت یک کلمه کلیدی از یک منظر دیگر نگاه کنید.

یک ابزار عالی برای کمک به شما در این زمینه، "گوگل ترند" است. شما به سادگی یک کلمه کلیدی یا موضوع خاص را وارد می‌کنید و ابزار، محبوبیت در طول زمان را در مقیاس ۱ تا ۱۰۰ نشان می‌دهد.

به این چهار نمونه نمودار بسیار متفاوت نگاه کنید:

محبوب‌ترین‌ها در گوگل ترند

کلمه کلیدی "هدیه" ممکن است دارای افت و خیزهایی باشد اما از یک حجم روزانه ثابت رو به رشد برخوردار است.

گوگل‌ترند همچنین می‌تواند به شما در تشخیص فصلی بودن کلمه کلیدی کمک کند. "کلمات کلیدی فصلی" کلمات کلیدی محدود به زمان خاص سال (تابستان، زمستان، تعطیلات، رویدادهای سالانه) هستند.

آنالیز کلید واژه محبوبترین جاذبه‌ها و تفریحات نزد مسافران

نمودار محبوبیت فصلی کلمات کلیدی

در تصویر بالا به آهنگ کلمه کلیدی نگاه کنید. در دوره تابستان رشد طبیعی وجود دارد و در زمستان علاقه کمتری است. شما باید این را در هنگام تهیه محتوا در نظر بگیرید.

نکته آخر اینکه باید "نرخ کلیک" (CTR) را در نظر بگیرید.

نرخ کلیک به موقعیت وب‌سایت شما بستگی دارد. موارد دیگری هم وجود دارد که بر آن تأثیر می‌گذارد ، به خصوص قطعه‌های غنی.

این شامل:

* گوگل ادز
* قطعه‌های برجسته
* جعبه‌های پاسخ
* بسته‌های نقشه
* بسیاری از قطعه‌های دیگر

در اینجا نمودارهایی وجود دارد که نرخ کلیک ارگانیک را در صفحات نتیجه با و بدون تبلیغات گوگل نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌کنید در صورت وجود تبلیغات، نرخ کلیک نتایج ارگانیک بسیار پایین‌تر است.

AWR-CTR

ابزاری وجود دارد که تأثیر قطعه‌های غنی را در نتایج ارگانیک محاسبه می‌کند. می‌توانید هنگام تخمین بازدیدهایی که از یک کلمه کلیدی دریافت می‌کنید، آن را مورد توجه قرار دهید.

محاسبه نتایج ارگانیک صفحه جستجو

تأثیر ویژگیهای SERP بر تعامل محاسبه شده در SERPChecker.

بیایید نگاهی به قسمت دوم سه پایه خود بیندازیم.

کاملاً مهم.

۲- مشکل یا دشواری کلمه کلیدی Keyword difficulty

مشکل کلمات کلیدی، معیاری است که رتبه‌بندی یک کلمه کلیدی خاص را چقدر سخت ارزیابی می‌کند. هرچه مشکل کلمه کلیدی بالاتر باشد، رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی با وب‌سایت شما سخت‌تر خواهد بود.

معیارهای دشواری را برای ارزیابی کلمات کلیدی، قدرت رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در SERP 1 را در نظر می‌گیرند.

اگر در سرپ ۱ وب‌سایت‌های کم قدرت زیادی وجود دارد، احتمال رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی بسیار زیاد است.

چگونه "قدرت وب‌سایت" محاسبه می‌شود؟ در بیشتر موارد در محاسبه دو مورد را در نظر گرفته می‌شود:

* تعداد لینک دهنده - چند صفحه به وبسایت داده شده پیوند دارند.
* کیفیت بک لینک‌ها - به قدرت و اهمیت صفحات پیوند بستگی دارد.

معیارهای سنجش قدرت شناخته‌شده مختلفی وجود دارد. مشهورترین آنها Domain Authority و Page Authority توسط Moz و Citation Flow و Trust Flow توسط Majestic است.

این معیارها سعی می‌کنند اقتدار صفحه را در یک مقیاس از ۱ تا ۱۰۰ ثبت کنند. اگر صلاحیت رتبه همه وب‌سایت‌ها را برای یک کلمه کلیدی در سرپ ۱ در نظر بگیرید، می‌توانید تخمین بزنید که رتبه‌بندی برای آن کلمه کلیدی چقدر دشوار خواهد بود.

برای کار صحیح با متریک کلمه کلیدی، یادآوری چند نکته مهم است:

* مشکل کلمه کلیدی را به عنوان تنها سرنخ استفاده نکنید. متریک فقط باید به عنوان یک راهنما عمل کند، نه یک مقدار مطلق. اگر محتوای شما بهتر و مرتبط‌ تر است، می‌توانید از وب‌سایت هایی با اقتدار بالاتر استفاده کنید.
* اعداد را بین ابزارهای مختلف مقایسه نکنید. هر ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی از داده‌های مختلفی برای محاسبه مشکل کلمه کلیدی خود استفاده می‌کند، بنابراین مقادیر متفاوت خواهند بود. در عوض، معیارهای دشواری را بین کلمات کلیدی را مقایسه کنید.
* عوامل ذهنی را فراموش نکنید. هیچ متریک نمی‌تواند دقیقاً به شما بگوید چقدر دشوار خواهد بود که بتوانید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه‌بندی کنید. عوامل ذهنی زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید:

- مهارت‌های سئو
- قدرت وب‌سایت‌
- ارتباط محتوای شما

نکات حرفه‌ای: رقبای مشابه با وب‌سایت مشابه خود را پیدا کنید. سپس به کلمات کلیدی مورد نظر خود نگاهی بیندازید و محتوای بهتر را برای پیشی گرفتن از آنها ایجاد کنید.

روش‌های جایگزین برای برآورد مشکل کلمه کلیدی

اگرچه احتمالاً متریک مشکل، مطمئن‌ترین روش برای برآورد رقابت است، راه‌های دیگری نیز وجود دارد:

* سن دامنه - شما می‌توانید بر روی سن دامنه‌ها برای یافتن وب‌سایت‌های دارای رتبه نسبتاً جوان، روی سرپ‌ها متمرکز شوید. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی با یک وب‌سایت ۶ ماهه در سرپ ۱ می‌تواند برای آن آسان باشد.

* نسبت "کلید واژه طلایی" - این روش به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی با دم بلند را پیدا کنید که باید بلافاصله بتوانید برای آنها رتبه‌بندی کنید.

نکته حرفه‌ای: گاهی اوقات، اگر هیچ محتوای مرتبطی وجود نداشته باشد، گوگل به سادگی وب‌سایت‌های نیمه مرتبط را با قدرت بالا نمایش می‌دهد. اگر معیار دشواری را بررسی کنید، تعداد بالایی را مشاهده

خواهید کرد. (به یاد داشته باشید؟ این مشکل براساس قدرت وب‌سایت‌های سرپ محاسبه می‌شود)

این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید از مطالب بسیار متمرکز و مرتبط با آنها پیشی بگیرید. شما همیشه باید تجزیه و تحلیل سرپ را انجام دهید و فقط به متریک مشکل اعتماد نکنید.

صحبت از اهمیت، سومین مرحله از سه پایه تحقیقاتی در مورد کلید واژه:

۳- ارتباط (قصد جستجو)

تجزیه و تحلیل سرپ باید بخشی جدایی ناپذیر از هر تحقیق برای کلمات کلیدی باشد.

اولا: شما می‌توانید با نگاهی به مرجع رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، مشکل کلمات کلیدی را ارزیابی کنید.

ثانیا: به شما کمک می‌کند تا هدف جستجوی کلمه کلیدی را کشف کنید تا ببینید آیا این کلمه کلیدی با مطالب شما مرتبط است یا نه؟

۴ دسته هدف اصلی جستجو وجود دارد:

- ناوبری Navigational - کاربر در جستجوی یک وب‌سایت/ مارک خاص است.
- اطلاعاتی Informational  - کاربر در جستجوی اطلاعات کلی است.
- کاربردی - معامله Transactional- کاربر می‌خواهد چیزی را بصورت آنلاین بخرد.
- تجاری Commercial - کاربر می‌خواهد تحقیقات را قبل از خرید انجام دهد.

در اینجا با چند مثال، کلمه کلیدی و انواع محتوا برای هر هدف جستجو آورده شده است:

جدول راهنمای ساخت کلید واژه

بهترین راه برای کشف هدف اصلی کلمه کلیدی، گوگل است و می‌توانید بفهمید که در سرپ ۱ چه رتبه‌ای دارد.

بعضی اوقات، کلمه کلیدی ممکن است از نظر موضوعی به صفحه شما مربوط باشد، اما از نظر هدف جستجو مرتبط نیست.

بگذارید برای شما مثالی بزنم:

بیایید بگوییم که شما صاحب یک فروشگاه لوازم آکواریوم آنلاین هستید و می‌خواهید یک صفحه کلیدی اصلی برای محصول فیلتر جدید آکواریوم پیشرفته AquaClear پیدا کنید .

شما یک کلمه کلیدی "بهترین فیلتر آکواریوم" پیدا می‌کنید. حجم جستجوی ثابتی دارد و به نظر می‌رسد رتبه‌بندی آن بسیار آسان باشد.

AquaClear - بهترین فیلتر آکواریوم برای مخزن ماهی شما! یک عنوان جذاب، درسته؟

با این حال، نگاهی گذرا به سرپ به شما نشان می‌دهد که کلمه کلیدی انتخاب شده برای محتوای شما مناسب نیست.

چرا؟ هدف جستجو مطابقت ندارد.

بررسی کلید واژه از نظر مطابقت با محتوا

گوگل به وضوح "بهترین فیلتر آکواریوم " را به عنوان یک کلمه کلیدی تجاری تشخیص می‌دهد و تمام نتایج بررسی، راهنمای خرید است.

شما نمی‌توانید با این کلید واژه محصول خود رتبه‌بندی کنید، زیرا این یک ویژگی تجاری است.

شما اکنون دو گزینه دارید:

۱- یک کلمه کلیدی اصلی را با یک هدف مناسب پیدا کنید (به عنوان مثال "خرید فیلتر آکواریوم" ، "قیمت فیلتر صافی" )
۲- برای مطابقت با جستجو، یک محتوای جدید ایجاد کنید (به عنوان مثال مقایسه بهترین فیلترهای آکواریوم با پیوندهایی به فروشگاه آنلاین شما)

هدف اصلی در اینجا مطابقت با هدف پرس‌وجو با نوع محتوای شماست.

نکته: فقط روی کلمات کلیدی معامله‌ای و تجاری تمرکز نکنید. پست‌های وبلاگی آموزنده را بنویسید و مقداری اطلاعات ارزشمند را به صورت رایگان ارائه دهید. ممکن است برخی از بازدید کنندگان شما

تمایل به خرید بلافاصله نداشته باشند، اما وقتی آماده خرید در آینده شدند، شما را به عنوان یک ویژگی در این زمینه به یاد خواهند آورد.

ما دو مرحله اول را پیدا کرده‌ایم، پیدا کردن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی.

وقت آن است که به مرحله سوم بروید.


نحوه استفاده از کلمات کلیدی How to use keywords

اکنون که کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کرده‌اید، می‌توانید در مورد چگونگی استفاده از آنها در محتوای خود فکر کنید.

بسیاری از راهنماهای تحقیق کلمات کلیدی در این مرحله به پایان می‌رسند. کلمه کلیدی را با بهترین معیارها پیدا و انتخاب کردید. خب حالا چه کنیم؟

ما در این فصل، به برخی اصول و نکات مفید در مورد "نحوه استفاده صحیح از کلمات کلیدی" خواهیم پرداخت.

آنها ارتباط نزدیکی با بهینه‌سازی صفحه و استراتژی محتوا دارند و برای تحقیقات کلمات کلیدی نیز مفید هستند.

به کلمات کلیدی به عنوان موضوعات فکر کنید (مدل خوشه موضوعی)

خوشه‌های موضوعی ساختار اصلی محتوای وب‌سایت شما را نشان می‌دهند. به جای اینکه مقالات را به دسته‌های مصنوعی و یا حتی بدتر از آن، بدون ساختار بودن، سازماندهی کنید، آنها را با موضوعات

مرتب کنید.

در اینجا طرحی از یک مدل خوشه موضوعی معمولی آورده شده است:

مدل طراحی خوشه‌ای موضوعات وب‌سایت

دو نوع اصلی محتوا در مدل خوشه وجود دارد:

* محتوای ستون Pillar content - پست یا صفحه اصلی که موضوع را پوشش می‌دهد، کلمات کلیدی گسترده‌تر را هدف قرار می‌دهد.

* محتوای خوشه Cluster content- پشتیبانی از پست‌های وبلاگ که مشروح جزئیات را توضیح می‌دهد، کلمات کلیدی خاص‌تری را هدف قرار می‌دهد.

محتوای ستون و مقالات خوشه‌ای پشتیبان به روشی که در طرح فوق نشان داده شده به هم پیوسته‌اند.

روش مدل خوشه‌ای موضوع رابطه معنایی بین مقالات را تقویت می‌کند. در نتیجه، این می‌تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا اهمیت موضعی پست‌ها را بهتر ارزیابی کنند.

می‌توانید از این مدل برای سازماندهی کلمات کلیدی خود در لیست‌های کلمات کلیدی استفاده کنید که در آن ۱ لیست = ۱ خوشه موضوعی قرار دارد.

این یک نظریه است، اجازه دهید یک مثال خاص را بررسی کنیم:

اگر یکی از خوشه‌های موضوع در وبلاگ قهوه شما روی انواع قهوه تمرکز دارد، کلمات کلیدی و عناوین محتوا ممکن است به صورت زیر باشد:

کلمه کلیدی و ستون عنوان مقاله:

- انواع قهوه (راهنمای نهایی انواع مختلف قهوه)

تمرکز بر کلمات کلیدی و عناوین مقالات خوشه‌ای احتمالی:

- آموزش مبتدی (راهنمای یک تازه‌کار و مبتدی)
- نحوه ساخت اسپرسو (چگونه اسپرسو کامل درست کنیم)
- تفاوت بین قهوه latte و mocha (تفاوت بین لاتی و موکا چیست؟)
- بهترین دانه‌های قهوه اسپرسو (بهترین دانه اسپرسو در بازار (بررسی تخصصی))

اگر از کلمات کلیدی به عنوان مباحث جداگانه محتوا استفاده می‌کنید، باعث می‌شود در مورد روابط طبیعی بین آنها فکر کنید.

خواهید فهمید که تحقیق در مورد کلمات کلیدی فقط مربوط به حجم جستجو و مشکلات نیست. اول از همه، این به شما کمک می‌کند تا نحوه جستجو و تفکر افراد در اینترنت را درک کنید.

به شما کمک می‌کند تا محتوایی ایجاد کنید که موضوع را به طور کامل پوشش دهد و نیاز کاربران را برآورده سازد.

کلمه کلیدی کانونی را انتخاب کنید Select the focus keyword

یک کلمه کلیدی فوکوس را انتخاب کنید که موضوع را نشان می دهد.

از کلمه کلیدی که کاربرد ندارد، استفاده نکنید. بهترین روش استفاده از کلمه کلیدی دقیق موارد زیر است:

- عنوان (هر دو H1 و برچسب عنوان)
- توضیحات متا
- یکی از پاراگراف‌های اول متن
- حداقل یک زیر عنوان
- چند بار در متن (به طور طبیعی)؛ خودشه؟!

همه می‌دانند، چاشنی کلمات کلیدی یک تکنیک قدیمی است. سعی نکنید کلمات را مطابق کلمات کلیدی برای افزایش تعداد آن در پست قرار دهید.(عدد ایده‌آل وجود نداشته و ندارد).

نکته: برخی از افزونه‌های سئو(مانند Yoast SEO (می‌توانید مقاله مارا در خصوص افزونه‌های وردپرس سئو مطالعه نمایید)) تراکم بهینه کلمه کلیدی را پیشنهاد می‌کنند. آن را به عنوان سرنخی در نظر

بگیرید، اما هرگز تجربه کاربر را فراموش نکنید.

اگر کلید واژه اصلی شما "نمایندگی برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی" است، استفاده از آن ۵ بار در یک مقاله ۱,۰۰۰ کلمه‌ای غیر طبیعی به نظر می‌رسد. همیشه طول کلمه کلیدی را در نظر بگیرید.

به جای پر کردن کلمات کلیدی، می‌توانید به اصطلاح کلمات کلیدی LSI (کلمات کلیدی موضوعی)توجه کنید.

از کلمات کلیدی مختلف LSI استفاده کنید Use various LSI keywords

"نمایه‌سازی معنایی پنهان" اصطلاحی است که به یک روش خاص ریاضی اشاره دارد که توسط موتورهای جستجو برای مشخص کردن کلمات کلیدی از نظر معنایی مرتبط استفاده می‌شود.

کلمات کلیدی LSI کلمات کلیدی است که "ارتباط نزدیکی با کلید واژه اصلی" شما دارد. آنها اغلب با کلمه کلیدی اصلی می‌آیند.

کلمات کلیدی LSI در یک جدول موضوعات خوشه‌ای

نمونه‌ای از کلمات کلیدی LSI که در طرح مدل خوشه موضوعی استفاده می‌شود

هدف اصلی این نیست که برای همه کلمات کلیدی LSI که استفاده می‌کنید، رتبه‌بندی شوید بلکه به گوگل اطلاع دهید که تا چه اندازه یک موضوع خاص را پوشش می‌دهید. این به بهبود اهمیت موضوعی

مقاله کمک می‌کند.

طبق مطالعه Ahrefs ، میانگین صفحه رتبه‌بندی شماره ۱ برای حدود ۱,۰۰۰ کلمه کلیدی مرتبط دیگر نیز رتبه‌بندی می‌شود:

میانگین استفاده از کلید واژه جهت رتبه‌بندی در صفحات جستجو

نکته: پس از مدت زمانی مشخص با کمک Search Console کلمات کلیدی دم بلندی را که با آنها رتبه‌بندی کرده‌اید را پیدا کرده و برای بهبود محتوا و رتبه فکر کنید.

باز هم هنگام اضافه کردن کلمات کلیدی LSI مراقب باشید و فقط در صورت تناسب با متن، استفاده کنید. تلاش برای تغییر یا مترادف‌سازی کلمات کلیدی بمنظور بهینه‌سازی می‌تواند به همان شیوه پر کردن

کلمات کلیدی مضر باشد.

اگرچه بیان این نکته اغراق‌آمیز است، اما نشان می‌دهد که استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی LSI راه درستی برای دنبال کردن نیست. به راحتی قابل شناسایی است و به خوانایی آسیب می‌رساند.

الگوریتم گوگل در درک مطالب و دانستن این صفحه در حال بهتر شدن است. نیازی به استفاده از تک تک کلمات کلیدی نیست.

محتوای طولانی بنویسید Write long-form content

تحقیقات مختلف ثابت کرده است که به طور متوسط​​، محتوای بلند (بیش از ۱,۵۰۰ کلمه) بهتر از مقالات کوتاه است.

مزایای محتوای بلند فرم:

- در یک متن طولانی از کلمات کلیدی LSI بطور طبیعی استفاده می‌شود که باعث افزایش ارتباط موضوعی می‌شود.

- محتوای طولانی معمولاً از جذابیت بالاتری در طول زمان برخوردار است زیرا به یک سوال کاربر پاسخ جامع می‌دهد (یا مشکل را حل می‌کند).

- طبیعتاً پیوندهای بیشتری نسبت به مقالات کوتاه و متوسط ​​دارد.

- باعث می‌شود تصویر برند شما به عنوان یک مقام در زمینه بهبود یابد.

سوال: چگونه می‌توان از کلمات کلیدی در یک محتوای طولانی استفاده کرد؟

همانطور که در نکته قبلی اشاره کردم، لازم نیست که از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. شما در واقع ممکن است برای کلمات کلیدی که حتی در متن از آنها استفاده نکردید، رتبه‌بندی شوید.

بیایید نگاهی به این مثال بیندازیم:

اگر به دنبال یک کلمه کلیدی "چگونه می‌توان قهوه خوب تهیه کرد"، اولین نتیجه یک راهنمای نهایی توسط یک وبلاگ قهوه از جاوا است.

نگاهی گذرا به آن نشان می‌دهد که این مقاله محتوایی جامع بوده و کلی اطلاعات مفید، نکته و فیلم دارد.

با تعداد ۲,۷۸۰ کلمه، یک مقاله معمولی فرم طولانی محسوب می‌شود که موضوع را از الف تا یاء پوشش می‌دهد.

اگر پست را از طریق یک ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی اجرا کنیم، خواهیم دید که علاوه بر کلمه کلیدی اصلی که جستجو کردیم ( "چگونه قهوه درست کنیم" )، در سرپ ۱ برای ۱۸ کلمه کلیدی

دیگر در ایالات متحده قرار دارد.

حال بیایید به دنبال ظاهر این کلمات کلیدی در مقاله باشیم. من در مقاله به جستجوی مطابقت دقیق همه این کلمات کلیدی پرداختم.

در کل، ۱۴ تا از ۱۹ کلمه کلیدی مقاله برای اولین جستجو در سرپ ۱ حتی در کل متن به شکل دقیق ذکر نشده است!

نویسنده راهنما می‌تواند ۳ مقاله جداگانه با این کلمات کلیدی اصلی بنویسد:

- قهوه دم کرده خوب
- کدام قهوه بهترین است
- دانه‌های خوب قهوه

درعوض، او مقاله جامع نوشت که کل موضوع "قهوه خوب" را در بر می‌گیرد و برای همه این کلمات کلیدی (و بسیاری دیگر) به طور طبیعی رتبه‌بندی می‌شود.

مفهوم آن چیست؟

اگر گوگل تشخیص دهد محتوای شما درجه یک و مرتبط است، ممکن است برای کلمات کلیدی که اصلاً برای آنها بهینه نشده‌اید، رتبه‌بندی شوید.

tldr؛ نحوه استفاده از کلمات کلیدی در استراتژی محتوا

انجام دهید:

- به کلمات کلیدی اصلی به عنوان موضوع فکر کنید.
- یک کلمه کلیدی کانونی را انتخاب کنید که نماینده موضوع باشد و از بهترین روش‌های قرار دادن کلید واژه پیروی کنید.
- مقالات طولانی و جامع بنویسید که کل موضوع را به طور کامل پوشش دهد.
- از کلمات کلیدی LSI برای افزایش اهمیت موضعی استفاده کنید.

انجام ندهید:

- از الگوی ۱ کلید واژه دم بلند = ۱ مقاله پیروی نکنید.
- اسیر تعداد و محل کلمات کلیدی نشوید.
- توصیه‌های تراکم کلمه کلیدی را دنبال نکنید.
- کلمات کلیدی را به طور غیر طبیعی به متن وارد نکنید.

نویسنده: Vlado Pavlik با کمی تغییر

مطالب پیشنهادی:

۳ برنامه و ابزار نمونه‌سازی وب‌سایت و نرم‌افزار

۹ فن‌آوری وب که باید هر توسعه دهنده وب بداند

سئو و الزامات آن به زبان ساده