الزامات جدید سئو در انتخاب پلتفرم وب سایت

بازدید : 56

نه فقط با یک طراحی مجدد سایت بلکه با یک بازسازی کامل روبرو هستید؟ آقای "کلی کزیر" مقاله نویس و معاون رییس جمهور ویژگی‌های مهم را برای اطمینان از اینکه سایت جدید شما می‌تواند از "بهترین شیوه‌های سئو امروزی" پشتیبانی کند، را ارائه می‌دهد.

الزامات جدید سئو در انتخاب پلتفرم وب سایت

در بسیاری از مواقع، افرادی که یک سیستم عامل جدید را برای ارائه وب سایت خود در بستر فضای مجازی انتخاب می‌کنند، از الزامات جدید سئو کاملا آگاهی ندارند. ادغام سیستم و نمایه سازی سامانه، هدف اصلی بسیاری از مدیران پروژه با ذهنیت IT است. ویژگی‌های CMS و CMO اغلب در تصمیم گیری مدیران بازاریابی مهم و تاثیر گذار خواهد بود. حتی برای بازاریابان زرنگ و دانا، برخی از الزامات سیستم عامل ممکن است در چگونگی عملکرد آنها و بازدهی کارشان نقش اساسی داشته باشد.

برای پشتیبانی از همه کسانی که مامور انتخاب یک پلت فرم وب سایت جدید هستند، اجازه دهید مولفه‌های اصلی را بررسی کنیم، باید عناصر برتر را یادآوری کنیم که در هنگام بررسی راه حل‌های مختلف در نظر بگیرند.

الزامات سئو بسترهای نرم افزاری

تجربه من نشان می‌دهد، موارد زیر هنگام ارزیابی سیستم عامل‌های جدید وب سایت از جایگاه بسیار مهم و ضروری برخوردار هستند. از دست دادن یک یا چند مورد از این عناصر به احتمال زیاد به این معنی است که سایت شما جلوه ضعیفی در شاخص‌های موتور جستجو دارد و یا در رده بندی کیفیت جایگاه خود را از دست می‌دهد.

۱- میزبان اختصاصی IP 

اغلب اوقات، وب سایت‌ها یا وبلاگ‌های اصلی را می‌بینم که به همراه ده ها یا صدها وب سایت دیگر میزبانی می‌شوند. این به طور کلی به عملکرد سایت آسیب می‌رساند و باید از آن جلوگیری کرد.

۲- پشتیبانی از ویژگی‌های اصلی سازگاری با تلفن همراه

چه شما بخواهید و یا تصمیم نداشته باشید که وب‌سایت تان با گوشی همراه سازگار باشد، یکی از الزمات مهم سئو در انتخاب پلتفرم، سازگاری آن با تلفن همراه است. دو عنصر مهم و اساسی در سازگاری با گوشی همراه:

> صفحات نمایش، نمایی را نشان می‌دهند که مطابق اندازه دستگاه در دسترس است.
> محتوای صفحات در قسمت قابل مشاهده قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه، پلتفرمی که از یک وب سایت پاسخگو پشتیبانی می‌کند، کوتاهترین راه برای برآورده کردن این الزامات بازدید از صفح نمایش است.

۳- اجازه دسترسی به JS و CSS (غیر امن)

همانطور که گوگل توضیح داده:

عدم امکان خزیدن در محتوای Javascript یا CSS در robots.txt سایت شما، به طور مستقیم به این آسیب می زند که الگوریتم‌های ما نتوانند بدرستی محتوای شما را پردازش کرده و سطح کیفی آنرا بسنجند و به همین خاطر آنرا در پایین‌ترین سطح ممکنه رتبه بندی خواهند کرد.

۴- پشتیبانی از برچسب کانونی "مجموعه قوانین" در تمام صفحات، به طور خاص در مورد مرتب سازی، صفحه بندی و شکل‌دهی

این یکی از مهمترین عناصر یک سکوی(پلتفرم) سایت است که کمتر به آن توجه می‌شود؛ آیا این پلتفرم از برچسب‌های کانونی پشتیبانی می کند؟ احتمالاً چنین است ... اما براحتی می‌توان قوانین پیشرفته در حول و حوش آنرا ادغام کرد، به عنوان مثال، آیا طبقه بندی به آسانی صورت می‌گیرد؟ آیا از توصیه های گوگل در مورد صفحه بندی پیروی می‌کند؟

چرا این موضوع مهم است؟ از آنجا که canonicals به شما امکان می‌دهد محتوای تکراری و یا کم ارزش را که بسیاری از سیستم عامل‌ها به ناچار تولید می‌کنند را از بین ببرید و از منظر سئو، به صاحب یک وب سایت اجازه می‌دهد تا جایگاه "سئو" آن صفحات بهبود بخشد.

۵- پشتیبانی از نقشه برداری ad hoc 301 تغییر مسیر

روح پلیدی در این جزئیات قرار دارد. اکثر سیستم عامل‌ها به وب مسترها اجازه می‌دهند "تغییر مسیر ۳۰۱" را ایجاد کنند. بسیاری از پلت فرم‌ها اصرار دارند که این کار را با استفاده از یک جدول پیچیده و محدودیت‌های ردیف انجام دهید. هر گونه توانایی برای تغییر مسیر فردی، این الزام را برآورده می‌سازد، بلکه سهولت اجرای آن‌ها نیز بایستی مورد توجه باشد.

۶- URL های صفحه نیازی به SessionID ندارند[۱]

مسئله مربوط به sessionID در URL های صفحه این است که اگر صفحات به طور صحیح تنظیم نشده باشند و یا در بخش پارامترهای یو‌آر‌ال[۲]کنسول جستجوی گوگل حذف نشوند، معمولاً محتوای تکراری ایجاد می‌کنند. تعداد کمی از سیستم عامل‌ها از دیگر برنامه‌های sessionID در URL استفاده می‌کنند.

۷- پشتیبانی از فایل robots.txt سفارشی

داشتن پرونده robots.txt که از فهرست بندی عناصر cart و سرپرست وب سایت جلوگیری می‌کند، خوب است، اما قادر به کنترل دقیق دایرکتوری‌ها و مجوزهای سطح پرونده نیز باید چیزی باشد که از سیستم عامل وب سایت می‌خواهید.

۸- تولید خودکار نقشه سایت XML ("یک کلیک" خوب است)

اگرچه می‌توان اینگونه استدلال كرد كه یك سایت با ساختار خوب، نیازی به نقشه سایت XML برای كمك به كشف محتوای صفحات خود توسط موتورهای جستجو ندارد، موارد زیر را در نظر بگیرید:

> این یک روش استاندارد برای ارتباط برقرار کردن با موتورهای جستجو از طریق ابزارهای ابزار وب مستر آنهاست.
> این امکان را بهخ صاحبان سایت می‌دهد، بلافاصله توجه موتورهای جستجو را به وجود URL های جدید جلب کنند.
> نقشه سایت پیشرفته XML به صاحب سایت اجازه می‌دهد تا URL را به رسانه‌های غنی خاص و سایر خصوصیات مانند Lastmod و اولویت وصل کند .

۹- پشتیبانی از ناوبری ارائه شده در متن HTML ساده (پیوندهایی که هنوز هم برای کاربران با JS ، CSS و کوکی‌ها غیرفعال هستند قابل کلیک باشند)

این شرط بدان معنی است که پیوندهای ناوبری شما قابل تفسیر هستند و دستورالعمل‌های دستیابی را رعایت می‌کنند، جایی که ممکن است پروازهای مبتنی بر JavaScript پیچیده نباشند.

۱۰- URL های صفحه‌ای که می‌توانند به صورت جداگانه در هر صفحه تنظیم شوند (یا حداقل از زبان واقعی مبتنی برترکیب در صفحات مرجع استفاده کنید)

آیا این امر به طور کامل مورد نیاز است که با موفقیت فهرست بندی شود و حتی برای عبارات کلیدی نیز رتبه بندی شود؟ به طور دقیق، نه. اما گوگل موارد زیر را می‌گوید:

در نظر بگیرید که محتوای خود را طوری سازماندهی کنید که نشانی اینترنتی به صورت منطقی و روشی که برای انسان قابل فهم‌تر باشد، ایجاد کنید(در صورت امکان، کلمات قابل خواندن به جای شماره های شناسایی طولانی).

با این کار، URL های دوستانه را به عنوان کلیدی برای سئو سایت در نظر می‌گیرم.

۱۱- عمق پیمایش و اجزاء موجود برای سفارشی سازی

به عبارت دیگر، شما باید قادر به انتخاب (یا نکردن) شاخه‌ها در پیمایش بالایی خود باشید. به همین ترتیب، در یک فروشگاه الکترونیکی، فروش خرد نبایستی در ناوبری سایت در دسته بندی برتر قرار بگیرد.

مانند امکان شخصی سازی URL های صفحه، امکان شخصی سازی چگونگی پیوند ناوبری سیستم عامل به دسته‌ها و زیر شاخه‌های شما، بخش مهم و اطمینان بخش از یک تجربه کاربری خوب است. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا پیوندهای داخلی خود را به خوبی تنظیم کنید.

۱۲- برچسب‌های عنوان می‌توانند براساس هر صفحه شفارشی شوند.

برچسب عنوان هر صفحه باید منحصر به فرد و مربوط به صفحه‌ای باشد که نشان می‌دهد. در حالی که درست است که تولید برچسب‌های عنوان خودکار بر اساس طبقه بندی، زیر مجموعه، فیلترها و نام تجاری ممکن است به شما اجازه دهند از این "الزام" عبور کنید، فلذا عقل سلیم حکم می‌کند که برای سئو پیشرفته، پلتفرم انتخابی این اجازه را به شما بدهد. شما می‌توانید برچسب عنوان هر صفحه را شخصی سازی کنید.

۱۳- برچسب‌های توضیحات متا می‌توانند بر مبنای هر صفحه سفارشی شوند.

به همان دلایلی که در برچسب‌های عنوان در بالا ذکر شد.

۱۴- هدرهای محتوا که می‌توانند بر اساس هر صفحه تنظیم شوند

همان منطق عنوان برچسب‌ها و توضیحات متا، بالاتر ...

۱۵- پشتیبانی از توانایی ایجاد صفحات محتوا "خارج" از تجارت الکترونیکی؛ طبقه بندی خرده فروشی و صفحات محصول

در حالی که ما اصرار نداریم که یک پلتفرم تجارت الکترونیکی قادر به ارائه تمام ویژگی‌هایی باشد که یک پلتفرم وبلاگ نویسی در اختیار شما قرار می‌دهد (به عنوان مثال نظرات)، شما باید انتظار داشته باشید که سکویی برای ایجاد یک الگوی، درج محتوا و پیوند موثر به صفحات فراهم کند. که در یک پایگاه داده محصول وجود ندارد. علاوه بر این، اگر تمام سیستم عامل‌های مورد نظر این ویژگی را فراهم کنند، از خود بپرسید که قرار گرفتن عناصر غیر خرده فروشی واقعاً چقدر دشوار یا "طبیعی" خواهد بود.

۱۶- پشتیبانی از یک صفحه ۴۰۴ سفارشی (تولید خودکار اما "دوستانه" خوب است)

تجربه کاربری خوب بخشی اساسی از دستورالعمل های کیفیت گوگل است. یک صفحه ۴۰۴ سفارشی نه تنها به راضی کردن این رهنمود کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به "ذخیره" ترافیک با ممانعت از ترک سایت شما توسط کاربر در هنگام برخورد با یک لینک شکسته کمک کند.

۱۷- صفحات موقعیت مکانی که می‌توانند در سطح فروشگاه - محل شخصی فهرست بندی شوند (برای شرکتهایی که مکان آجر و ملات دارند)

ممکن است پلت فرم مورد نظر شما، به طور خاص با صفحات موقعیت مکانی سرو کار نداشته باشد یا یک ویجت "فروشگاه یاب" داشته باشد. اگر این کار را نکردند، توانایی این سکو را در گنجاندن ویجت شخص ثالث مورد نظر خود مرور کنید. اگر این کار را کردند، اطمینان حاصل کنید که ویجت آنها می‌تواند در سطح فروشگاه‌های شخصی قرار گیرد؛ مهمترین آنها این است که یک مسیر قابل کلیک از صفحه فرود Store Finder تا فروشگاه‌های انفرادی وجود دارد.

۱۸- جذب بیش از یک مکان یا زبان (در صورت کاربرد در شغل شما)

اگر قرار است سایت شما مخاطبانی از بازارهای مختلف را پوشش دهد، بستر وب سایت شما باید دارای ویژگی‌های زیر باشد تا سایتی کاربر پسند شده و از ادراک محتوای تکراری جلوگیری کند:

> پشتیبانی از انتخاب‌گر کشور / زبان (ارائه شده در HTML ساده).
> انتخاب‌گر کشور / زبان بر همه مکان‌های جابجایی خودکار غلبه دارد.
> برچسب گذاری خودکار hreflang را در سطح صفحه یا در نقشه‌های XML ارائه می‌دهد.

۱۹- نمایه سازی AngularJS

اگر از AngularJS استفاده می‌شود، اطمینان حاصل کنید که محتوای متن می‌تواند ایندکس شود.

بسترهای نرم افزاری SEO نزدیک به شرایط مورد نیاز

چند مورد "نزدیک" اضافی وجود دارد که من آنها را نیز ارزیابی می‌کنم. اینها یک قاعده تعیین کننده برای پلتفرم نیستند، اما آنها تمایل به ارائه نمره بهتر Google PageSpeed​​، افزایش رتبه‌های ارگانیک و ترغیب به اشتراک گذاری دارند.

۱- زمان پاسخگویی سرور <۵۰۰ms (از نظر ایده آل <۲۰۰ms).
۲- سرور از حافظه پنهان مرورگر و فشرده سازی پرونده پشتیبانی می‌کند.
۳- پشتیبانی از minification از JS و CSS.
۴- صفحه اصلی که قادر به "زندگی" در ریشه دامنه است (و به عنوان مثال اینگونه نیست ./abc/home/index.html ).
۵- صفحات طبقه بندی و فرعی می‌توانند حداکثر ۵۰۰ کلمه از متن را در بالا / زیر شبکه محصول درج کنند.
۶- پشتیبانی از خرده نان‌های دسته بندی تجارت الکترونیک، زیر مجموعه‌ها و صفحات محصول.
۷- پشتیبانی از نشانه گذاری طرحواره سازمان، محصول، مشاغل محلی و Breadcrumb در صفحات مناسب.
۸- پشتیبانی از درجه بندی و بررسی‌های محصول (یا حداقل درج سیستم رتبه بندی / بررسی شخص ثالث).
۹- برچسب‌های نمودار باز را در همه صفحات پشتیبانی می‌کند (خوب مبتنی بر ترکیب).
۱۰- پشتیبانی از گنجاندن دکمه‌های به اشتراک گذاری اجتماعی در صفحات محصول.

بنابر این ما سعی کردیم هر آنچه برای ارزیابی یک پلتفرم به لحاظ دارا بودن شاخص‌های جدید سئو برای راه اندازی یک وب سایت جدید خصوصا فروشگاه لازم را بیان کنیم سوالات مهمی که بایستی به آنها پاسخ داده شود، آیا فکر می‌کنید من بیش از حد وسواس به خرج دادم؟

جایزه

الزامات جدید سئو در راه اندازی وب سایت؛ آمار استفاده از فروشگاه الکترونیک

بررسی چه چیزهایی در انتخاب شرکت‌ها موثر است؟ BuiltWith.com نمودار پایینی از آمار استفاده از تجارت الکترونیکی را ارائه می‌دهد که به Magento ، WooCommerce و Shopify به عنوان سه سیستم عامل برتر تجارت الکترونیکی انتخاب شده توسط ۱۰۰,۰۰۰ سایت برتر آنلاین اشاره دارد. تجربه شخصی من این است که Demandware و WebSphere نیز اغلب مورد توجه / اجرای قرار می‌گیرند؛ شاید هم این فقط برداشت من باشد، اما به نظر می‌رسد که آنها بیشتر از چیزی که نمودار پای نشان می‌دهد در ترکیب هستند.

الزامات جدید سئو در راه اندازی وب سایت؛ آمار استفاده از پلتفرم وب سایت

برای کسانی که کاری با تجارت الکترونیک نداشته و بیشتر به ویژگی‌های محتوا علاقه مند هستند، نمودار آمار استفاده از CMS از BuiltWith نشان می‌دهد که در روز ۱۰۰,۰۰۰ سایت برتر از وردپرس استفاده می‌کنند و دروپال در رتبه دوم قرار می‌گیرد. مانند Demandware در فضای تجارت الکترونیک، تجربه من این است که راه حل مدیریت محتوای Adobe بیشتر از آنچه که این نمودار پای نشان می‌دهد، در ترکیب قرار دارد.

نویسنده: Clay Cazier با کمی تغییر

[۱] بطور خلاصه Session ID مشخصه ای است برای شناسایی یک کاربر مجاز، تعقیب عملیات مورد درخواست او و فعل و انفعال با او. و به این وسیله می‌توان امنیت شبکه را تامین کرد.

الزامات جدید سئو؛ Session چیست؟

[۲] به صورت کلی URL Parameter ها پارامترهایی هستند که بعد از علامت سوال در آدرس URL وجود دارند. به عنوان نمونه در آدرس زیر، پارامتر brand یک پارامتر URL است که مقدار آن برابر با sony است.

example.com/tv?brand=sony

مطالب پیشنهادی:

اصول و عناصر طراحی

تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO

۹ فن‌آوری وب که باید هر توسعه دهنده وب بداند

۱۰ اصل اساسی در طراحی وب‌سایت‌های حرفه‌ای